torsdag 1 december 2011

Liten sover = dags att röja!!!

Kvällarna när sambon är på jobb, följer ofta samma mönster: När liten har somnat, så gäller det att passa på att göra allt sånt som jag vill göra ifred!!
Visst är det charmigt och mysigt att Julia vill hjälpa till med ALLT, men jag kan tycka att det är lite jobbigt att det tar sån tid då!! Det blir ju till exempel lite lättare att fylla diskmaskinen, då inte nån annan är hjälpsam och snabbt plockar ur det jag nyss ställde i. Vattna blommorna (dom gånger det händer) är också lättare när jag inte behöver hålla koll på en mycket klåfingrig fröken, som snabbare än blixten lyckas få nåt olämpligt med sig ut ut varje rum. (Behöver jag ens nämna att ALLA dörrar ALLTID är stängda i vårt hus??)
Sen har vi det här med Julias egna saker! Det finns vissa klädesplagg (som ligger i byrån i hallen, där hon således alltså kan nå dom), som av nån anledning INTE ska ligga i lådorna, utan utspridda på golvet. Att försöka lägga tillbaka dom när hon är vaken är ingen idé, för bara minuter senare vet jag att jag har dom på golvet i allafall :) Detsamma gäller ett stort antal prylar som egentligen hör hemma i kökslådorna, men som nu har fått ny placering: På golvet! Kan ju inte annat än skratta, men det vore roligt att veta hur hon tänker. För det är samma saker som åker ut, dag efter dag!! Och visst kan det tyckas tröstlöst att lägga tillbaks dom varje kväll, men det är allt väldigt skönt att få se golven ibland också!! När väl golven är framme, så kan jag ju även passa på att ta fram min Swiffer, ett nog så bra alternativ till dammsugaren. (Som jag tyvärr inte kan använda kvällstid, för då vaknar Julia på studs..)


En annan sak som bör ske när hon sover är att ta en dusch. I nödfall kan jag ta en snabbdusch när hon är med, men jag gillar att ta det lugnt och njuta lite där under vattenstrålarna. Och det blir inte så mycket av med det om själva proceduren måste ske på fem minuter :))
Ikväll har jag prickat av allt ovan utom just duschen, så nu ska jag lämna datastolen och ta en lång härlig dusch! Måntro om jag inte ska unna håret en inpackning också, för det minns jag inte när jag gjorde sist!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar