tisdag 13 december 2011

Luciadagen

Dagen började tidigt, då det var ännu en morgon som Julia tyckte att det var dags att gå upp strax efter klockan 6! Det gjorde egentligen inte så mycket, för klockan var ställd ändå. Skulle ju upp och köra mormor till bussen!
Bussen går från Ilanda och gissa om jag blev förvånad när jag blev stoppad av "Farbror Blå" inne på industiområdet där och fick både blåsa och visa körkortet?? Jag hade ju läst om en offensiv under Lucia, men DÄR??

Idag har det varit julfest på Öppna förskolan. Det var dans kring granen, fika och tomten kom på besök! Att dansa kring granen föll lilla fröken på läppen, det var inga protester eller försök att sticka iväg på annat! Sen är det förstås alltid lite spännande första gången ett barn ska träffa tomten, blir det uppskattat eller kommer den lilla att skrika av skräck?? I det här fallet gick det alldeles utmärkt: Hon gick fram och hämtade sin påse och sa artigt "tack, tack"!! Sen blev ju lyckan total när hon upptäckte att påsen dels innehöll en bok (ett av dom stora tidsfördriven just nu) och även ett paket russin. Det hade hon aldrig smakat innan, men konstaterade snabbt att det var "nam, nam" :)

Redo för julfest!!

Självklart måste "Bä" få följa med.

Ikväll var jag på Bergvik och handlade. (Passade på att åka efter Julia somnat och storebror var hemma och var barnvakt, så jag hade väl handlat klart vid 21.30) Och jag måste ha fått se resterna av vad man kan kalla höjden av fräckhet!! Jag hade parkerat hyfsat nära entrén till Coop, ca tio rutor bort. (Om ni fattar vad jag menar??) På tredje parkeringsrutan från entrén (MITT UTANFÖR alltså) hade en äldre man parkerat och under tiden som han varit inne och handlat, så har någon slangat bensin ur hans bil!!!! Ur tanklocket sticker ett par meter slang och tydligen har "dom" fått bråttom iväg och låtit slangen vara kvar och läcka ut bensin på parkeringen och det stank så jag höll på att kräkas (graviditetsnäsa, hehe). Slanga bensin, ur en bil på en parkering, där det rör sig folk hela tiden, mitt utanför entrén till butiken??? Ja, som sagt, mycket ska man se..... och vilken chock bilägaren måste ha fått!!
Jag var i allafall glad att det inte var jag som hade drabbats! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar