onsdag 14 december 2011

Inte helt oväntat....


Att ha sambon på sjön är alltid lika spännande!! Han skulle egentligen ha varit hemma nu, men om vi har tur, så kommer han i allafall hem på lördag :0 Vi har väl haft det på känn, då det på grund av vädret har strulat med helikoptrarna ända sen början av förra veckan...
Så nu sitter jag här och inser att det var en dum idé att ta på sig jobb nu på lördag! Alltid lika spännande att se hur jag ska kunna lösa detta, men allt brukar ordna sig till slut!! Sen får jag väl helt enkelt sluta ta på mig jobb, så jag slipper hamna i den här situationen igen... Men det känns trist, för det är väldigt roligt att komma ut emellanåt!

Idag har varit stora slappardagen! Varken jag eller Julia har varit i nån vidare form och Alvin blev dessutom uppmanad av sin mentor att åka hem  från skolan och vila upp sig!! Hur känns det som mamma då??!! Han är ju ordentligt förkyld, men har ingen feber och har sagt själv att han tycker han är pigg nog för att gå till skolan. Men tydligen visade resultaten nåt annat :( Ikväll låter han i allafall bättre och vi siktar på att han går till skolan i morgon. Om Julia också håller på att bli förkyld igen, eller om det är nåt annat som påverkat humöret idag, får de närmaste dagarna visa!

8.47 i morse föddes en liten flicka på Falu lasarett, ett mycket, mycket efterlängtat barn och jag är så glad för P och L´s skull (Och naturligtvis F, som nu fått ett syskon!!!) All lycka till er!!
Ett lika stort mirakel varje gång ett barn föds.... Men ibland föds något som är mer efterlängtat än andra....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar