lördag 3 december 2011

Hoppet försvann....

I natt när jag var uppe, var det flera minusgrader ute och jag jublade!! För att snabbt tas ner på jorden igen när det var dags att stiga upp i morse: +4, storm och regnet vräkte ner :(
Hade en tanke på att eventuellt åka till Mariebergsskogen och deras julmarknad, men jag ville inte att vi skulle blåsa bort och valde att stanna hemma. Sen upptäckte jag dessutom att Julia hade feber och då var det ju lika bra att det var dåligt väder, så vi var tvungna att stanna inne!! (Hon har varit gnällig och kinkig ett par dagar, så jag har haft på känn att nåt har varit på gång. I morse var hon rejält snorig och efter lunch kom alltså även febern.....)

Alvin hämtades i förmiddags och inte helt oväntat har det varit en mycket trött tonåring här idag :) Trots det har han faktiskt lyckats hålla humöret i schack, annars brukar det kunna bli sämsta tänkbara efter alltför lite sömn. Att han sen varit mer "tonårsvilsen" än vanligt, får väl vara förlåtligt just idag. Men nog är det intressant att vi kan stå i köket och jag säger: "Gå och lägg kläderna du har på dig direkt i tvättmaskinen, för jag ska ändå köra den snart" och han ändå har glömt det på dom få stegen dit och lägger kläderna i tvättkorgen :))

Önskemat från Alvin ikväll var hemlagade hamburgare med klyftpotatis. En del pyssel och samtidigt hade jag en dundertrött Julia som höll mig sällskap. Och är man trött, så är det bäst att hålla igång ordenligt, för annars finns ju risken att man somnar :) Jag kan väl utan överdrift säga att hon gick totalt bananas här hemma under tiden som jag lagade maten...

Efter att ha tömt sina lådor med leksaker, så är det väl lika bra att gå loss på kökslådorna också :))

För att vara en lördagskväll, så blev det tyst här förvånansvärt tidigt måste jag säga. Julia somnade skönt efter ett bad och i Alvins rum släcktes lampan strax efter kl 20.... Det händer ju inte ens en vardag!!

En trött, nybadad Julia med sin härliga "efter-badet-frisyr"!!

Något MYCKET ovanligt; Alvin sover klockan 20.30!!

Själv ska jag också försöka ta mig i säng i tid, för med ett febrigt barn så finns det viss risk att nattsömnen blir sådär i natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar