fredag 9 december 2011

Slask och plask!!!!!

Nåt väckte mig redan före klockan fem i morse! Vände på mig och trodde jag skulle somna om på studs, men, inte helt oväntat, så tyckte magen att det var frukost-time!! Och det har ju sina fördelar att äta frukost så tidigt: Dels får jag äta i lugn och ro och just idag fick jag förmånen att njuta av ett vinterlikt landskap. Jag anade redan då, när termometern visade på +2 ute, att det skulle bli en slaskig fredag!! Och så rätt jag fick!


Det har ÖSREGNAT större delen av dagen (kom några flingor också och hoppet tändes, för att snabbt släckas av tunga regndroppar mot rutan igen) och nu ikväll finns inte ett spår kvar av snön :(

Med regnet kom också halkan. Hela dagen har rapporterats om olyckor och hur halt det varit, fick jag se när Alvin skulle kliva av bussen!! Busschauffören stannade för att släppa av honom och sen var hon fast! Bussen stod där det lutade aningen, aningen uppför och det räckte för att bussen inte skulle komma en millimeter framåt... Trots att alla barnen hoppade ut och hjälpte till att sanda!! Hur länge dom fick stå där har jag ingen aning om, för jag skulle ut på annat och hade inte tid att stanna kvar.

Vi skulle ju till Deje på babysim, Julias favoritsyssla!! Hela hennes ansikte lyser upp i ett stort leende redan när vi packar "badväskan" här hemma och leendet blir om möjligt ännu större när vi väl kliver i poolen på simhallen :) Idag var även mormor med och fick se busungen "in action" i vattnet.

I Deje mötte oss även den här synen:


Riktiga snöhögar på parkeringen och längs vägarna var snövallar. Visst det töade ordentligt där också, men uppenbarligen så har det kommit betydligt mer snö där än här. Och det skiljer ju inte många mil??!!

Resten av eftermiddagen spenderade jag och Alvin tillsammans. Vi började med att ta bilder till hans id-kort och sen åkte vi på banken för att fixa detta och även aktivera hans betalkort.... Id-kort och betalkort.... kanske det första steget över tröskeln in i ett annat liv; vuxenlivet! Och ni må tro att det var nån som tyckte det var häftigt att göra sitt första besök vid Minuten och sen handla på kortet på Willys :)


Resten av kvällen har bara varit lugn: Middag, den dagliga videochatten med Timmy (då Julia tjuter högt av förtjusning när han dyker upp på skärmen ♥), nattningsproceduren, tv-tittande och förstås; en stund vid datorn!

Ha en trevlig helg allihop och ta det lugnt om ni ska ut på vägarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar