lördag 10 december 2011

Oväder....

Vädervarningarna duggar tätt just nu och såna gånger försöker jag att förtränga att jag har en sambo som sitter på en oljeplattform mitt ute i havet..... Han pratar om hur höga vågor det är (en gång, då det var som värst, så var dom 22 meter höga.....) och det är svårt, eller rättare sagt omöjligt, att kunna föreställa sig! Den gången började dessutom media rapportera om att flera riggar i Nordsjön började evakueras på grund av vädret och jag kan lova att den natten hade jag svårt att sova!!
Häromdagen hade visst nån lagt ut en video från en av plattformarna i närheten av den där Timmy är just nu. Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att titta! FYYY FASEN!! Nu är just den videon borttagen, men det finns massor av filmer på Youtube som visar stormar på Nordsjön. Och jag kan då bara säga att jag är väldigt glad att jag inte jobbar på plattform, i allafall under höst/vinterstormarna!
När tankarna börjar mala, så får jag försöka tänka på att det är enorm säkerhet på plattformarna i Norge och att ansvariga vet när det är dags att agera... Sen kan man inte göra mycket annat än att hålla tummarna för att allt går bra :(
Till veckan kommer älsklingen hem, men redan nu ser utsikterna ganska dåliga ut... En ny storm är på väg och vi får väl se om det går några helikoptrar. Själv tillber jag vädergudarna varje kväll och hoppas att stormen ska dra nån annanstans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar