söndag 18 december 2011

Helgen.....

Sambon kom hem till slut, men för sent.....
För sent sett till när jag skulle börja jobba, men som tur är så finns här en underbar storebror som kunde rycka in!! (Hon skulle sova större delen av tiden, men ändå!!!!!)
För sent för...... tja, strunt samma. Nu får vi ta det som det blev i allafall!!

I lördags kunde jag konstatera att jag vet vad MÅNGA kommer få i sina paket på julafton; en stekpanna. Jag jobbade ju på Ikea och var stationerad mitt bland kastruller och stekpannor och stekpannorna gick som smör. Hade varit roligt att få veta hur många dom säljer per dag?!

Sen måste väl jag också "jul-uppdatera", för det känns som det är nästan det enda folk gör... I allafall på Facebook! Så här ser statusen ut här hemma, vad är klart??

Julstädningen - Nej
Inköp av julklappar - Nej
Pepparkakshuset ihopmonterat - Nej
Julgodiset gjort - Nej
Julpyntet framplockat - En mycket liten del av det.....
Granen klädd - Ja, faktiskt. Men inte min förtjänst....

Vet vi ens när/var/hur vi ska fira jul? Nej, inte ens det.....

Men det är lugnt, på julafton kan jag säkert säga att jag; "har lagt barnen under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, satt solfjädrarna i riset, har klätt granen med nybakta lussebullar (eller var det dom vi skulle haft på lucia??)" Hursom, så ser ni att jag kommer att ha järnkoll på allt och kommer inte vara ett dugg stressad........

 

1 kommentar:

  1. Försökte kommentera i lördags men icke. Vet ej vad jag gjorde för fel; dumma dator. :( Vad skönt att han är hemma nu!! Benny är jätteintresserad av att få höra lite mer! Här hemma tar vi det piano inför julen, kan inte göra mer än så nu när han åkt på jobb igen. Får jag lov att fråga (utan att vara påflugen hoppas jag) om T får månadslön? Eller får de betalt varje gång de åker ut? Varje rotation alltså? Jobbar man tolv timmar per dag ungefär? Stor kram från en frågvis på andra sidan gatan... :D

    SvaraRadera