torsdag 15 december 2011

Elak kände jag mig!!

Tidigare i höst var det lite si och så med Julias vikt och vi sattes under "sträng bevakning" av BVC. Idag skulle vi dit igen för en sista koll och vilken TUR att hon inte är så gammal än, så att hon förstår vad jag lovar. För jag lovade ju att vi skulle åka på BVC för att se hur stor hon blivit, det nämndes inget om några sprutor..... Jag visste ju inget om det själv när vi åkte! Men... om, ifall att, kanske, eventuellt att det skulle bli så att vi skulle få för oss att åka till lite varmare breddgrader, så tyckte sköterskan att det var bäst att ta "trippelvaccinet" redan nu och en Havrix är ju också en nödvändighet. Det var ju en lyckoträff att storebror följde med just idag, för om nån kan få Julia att tänka på nåt annat, så är det just han. Men det hindrade förstås inte krokodiltårarna från att rulla... Tänk om hon hade varit större, då hade hon alldeles säkert trott att jag lurat dit henne. Usch!!
Som ett brev på posten, så kom förstås också febern ikväll. Ingen vaccination utan feber här inte, tyvärr... Bara ett par timmar efter, så steg den till över 39 :(

Trött....

Passade på att handla innan vi åkte hem från BVC, då jag inte har en aning om hur liten kommer att må dom här närmsta dagarna. Det är bäst att vara förutseende! (Tills jag säkert upptäcker redan i morgon bitti att jag glömt att köpa nåt viktigt..)

(Ett litet PS om hennes vikt bara: Dom sista två gångerna har hon gått upp riktigt bra i vikt, så nu har "bevakningen" släppts och det känns förstås sköööönt!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar