måndag 5 december 2011

Som paraplydrinkar och sandstränder....

...hör ihop på nåt sätt, lika självklart tycker jag att det är med snö i december!!


OCH ÄNTLIGEN!! Bara som en liten hinna på marken, men ändå som balsam för själen. Ligger den kvar en timme, eller en dag?! Jag bryr mig inte, för jag tänker njuta av den just nu!!


Genast känns den röda (jodå, den är röd, även om det kan vara lite svårt att se på bilden) dörrkransen mer "rätt" och julkänslorna börjar faktiskt infinna sig. Trots att det inte ens är en centimeter :)

Dagen i övrigt då? Julia hade under natten nåt som nästan lät som krupphosta :( Kom till slut på att jag hade hostmedicin hemma och fick sova några timmar..... Väcktes låångt före tuppens tid och segade mig upp och gjorde välling. Dunsade sen ner i sängen igen och ville inget annat än sooooova!! Men  går larmet: Magen skriiiiker att den vill ha mat och med mitt illamående nu för tiden, så är det inget annat att göra än att gå upp och äta frukost. Tänker lägga mig en stund igen, men precis då kommer Alvin upp och har en del han vill ventilera på måndagsmorgonen. Han åker till skolan och till slut får jag ytterligare en (hel) halvtimmes sömn...

Sen har dagen lunkat på utan några större överraskningar.... Fram tills det började snöa!! Vilken lycka och vilken bra avslutning på dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar