torsdag 22 december 2011

Upp och ner!!

Här sitter jag mitt i natten och skriver inlägg på bloggen :) Kan inte sova och då kan jag väl lika gärna lägga in några rader här!!
Sista veckan har varit ganska jobbig.. Började med feber direkt efter vaccinationen i fredags, som sen övergick i en förskräcklig förkylning. Och det värsta har varit hostan om nätterna och det i sin tur har gjort att det inte blivit många timmars sömn per natt.... för nån. Varken föräldrar eller liten stackare som hostat, hostat och sen hostat lite till :( Natten till onsdag verkade i allafall hostan äntligen ändra karaktär, den gick från att låta som rena krupphhostan, till att "bara" vara vanlig elak hosta. Men sen på dagen så kändes det som ett steg tillbaka igen, för då fick hon betydligt högre feber. Nu vet vi inte om just den febern hänger ihop med förkylningen, eller om det är den omtalade febertoppen som ska komma 5-12 dagar efter vaccinationen. Det får vi helt enkelt se! Nu har hon uppenbarligen (eftersom jag sitter här) varit vaken igen.... Men efter ett samtal till 1177, så fick jag tillåtelse att ge hostmedicin igen, trots att det inte gått dom åtta timmarna. Och det gjorde susen, för nu sover hon sött igen, utan att ha behövt vara vaken i flera timmar. SKÖNT!!

Vi har i "tröttkoman" i allafall lyckats få in en gran, eller vi och vi, ska väl erkänna att det var Timmy och Alvin som fixade den saken. Julia tycker förstås att det är spännande och har väldigt svårt att låta bli dekorationerna :)
Hur ska det gå till att kunna låta bli nåt så fint???

Och så här gör mamma med fingret och säger "ajabaja", när lilla Julia inte kan låta bli :)

I tisdags förmiddag fick jag själv plötsligt väldigt ont i magen, så ont att jag inte hade nåt
annat val än att gå och lägga mig. Sen kom och gick den där smärtan under dagen, för att under sen eftermiddag ändra karaktär och jag såg ingen annan utväg än att ringa förlossningen och be om råd. Och rådet jag fick var att åka in så snart som möjlligt, men inte till förlossningen, utan till akuten. Sagt och gjort, så åkte jag till akuten och satte mig. MEN, efter cirka en kvart, så kommer en sköterska som säger att jag istället ska åka till förlossningen..... Morr.... Väl där, så konstateras väl att allt inte är 100 % bra. Smärtorna var ingen inbillning om jag säger så! Sen visar prover också på höjda halter av vita blodkroppar och blod i urinen. Det kan tydligen vara symptom på .... tja, vad det nu var, men en odling är i allafall ivägskickad. MEN, sen det underbara ordet MEN igen, om det skulle vara den åkomman, då ska den behandlas med Voltaren.... Som jag inte tål!!!! Jippi, eller inte :( Så nu kan jag bara vänta och se vad provsvaren visar och sen höra om det finns nån annan universallösning problemet, som inte innehåller nåt jag inte tål! Jag hoppas, hoppas, hoppas och håller alla tummar och tår, att det här inte ska bli en dålig repris av min förra graviditet!!!!

Ska göra ett nytt försök att kunna somna nu... annars får det väl bli en stund framför tvn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar