onsdag 25 januari 2012

Vilken är "din" sida??

Hos oss har vi "bestämda platser" i sängen! Alltså missförstå mig rätt nu; sambon sover alltid närmast dörren och jag på andra sidan av sängen... (När han är hemma alltså) Blir det alltid på det här viset, eller brukar ni byta sida hemma hos er?
Jag har i allafall insett att den sidan som tillfallit mig, inte är den jag borde ha. För när sambon är på jobb, så ligger jag nästan alltid på "hans" sida när jag vaknar. Lite märkligt kan jag tycka, för det borde inte vara någon större skillnad...
Jaja, i morse kunde det här vanligt förekommande sidbytet ha orsakat mig mycket smärta! Strax före klockan fem så ljöd vällingklockan (Julia skriker och är hungrig alltså) och då det bara finns lampa vid min sida av sängen, så gör jag vad jag brukar göra varje tidig morgon/natt då jag blir väckt: Kastar mig över till "min" sida för att tända lampan och hoppa i morgonrocken! MEN, jag ligger tydligen kvar på min sida.... Jag känner ju att jag kastat mig rakt ut i luften och det blir rena karusellpirret i magen innan jag till slut dunsar ner på golvet, på alla fyra, som tuuuur är!! Klarvaken står jag där på alla fyra och drar en lättnadens suck, konstaterade att det kunde gått riktigt illa....
Klantigt!! Så vad har jag nu lärt mig av detta? Jo, jag kommer i fortsättningen att känna efter vilken sida av sängen jag ligger på, innan jag kastar mig iväg för att tända lampan :))

1 kommentar:

  1. B sover också närmast dörren, om det händelsvis skulle komma en yxmördare eller så. :) Då ryker Benny först. Hoho. När han är borta sover jag nog där jag brukar...lite beroende på vad våra små nattvandrare sysslar med. ;) Vilken tur att inte magen kom till skada!! :-o

    SvaraRadera