onsdag 18 januari 2012

Jag gillar Blocket!!

Hellre än att ha saker som bara står och samlar damm, så är det ett toppenidé att göra sig av med sakerna på Blocket!! Och ibland kan det också löna sig att ha lite koll på vad saker kostar där, innan man gör en dålig affär nån annanstans! Och vad menar jag nu med detta??? Jo, vi skulle ju köpa nya skidor till Alvin och affären där vi skulle handla, byter även in den gamla utrustningen. Väl där så blev vi erbjudna 600:- för pjäxor och skidor och jag tänkte ALDRIG, jag försöker sälja grejerna på Blocket. (Hade då som sagt kollat lite innan och visste på ett ungefär vad såna prylar var ute för.) Och nu är det gjort och jag fick 1500:- för det istället och jag känner mig förstås riktigt nöjd!! :)

En annan som också är nöjd är lilla Julia!! Hennes iver att kunna få på sig kläder själv fortsätter och idag var det raggsockorna som plötsligt satt där dom skulle. Det är helt underbart att se hur glad hon blir för sina framsteg!!
Mössan har hon fått på länge och jag (hönsmamman) har inte hjärta att ta av henne den.... (Hon har den förstås inte på hela dagarna inne, för då skulle även jag protestera!!)


Hon blir också nöjd varje eftermiddag då Alvin kommer hem från skolan och han blir lika glad att se henne. Och det gör förstås mammahjärtat varmt Visst kan han skälla och gnälla lite efter henne ibland, men det är ändå äkta syskonkärlek mellan dom där två!!
YES, brorsan har kommit hem och nu släpper jag honom aldrig :))


Mindre nöjd är hon däremot med att pappa är borta... Varje gång vi varit ute med bilen och kommer hem igen, så säger hon med förväntan i rösten; "pappa"?! Och när jag då svarar att han är på jobbet, så brukar svaret endera bli "änta" (översatt. vänta) och en stor suck, eller "änta" och sen lägger hon huvudet på sned och säger "lessen".... Godingen, det är inte lätt att vara liten och sakna sin pappa :( Men med lite, lite tur, så kanske han får komma hem nån dag tidigare den här gången. Behöver jag säga att vi håller tummarna??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar