söndag 29 januari 2012

Helgen har passerat!

Igår kväll kom han då äntligen hem igen, sambon alltså. Och för att fira, så åkte vi ner på stan och åt middag. Lönelördag och inget bord bokat är dumt, men vi visste ju inte när han skulle dyka upp. Ringde runt några ställen och till slut fick vi bord på Fontana di Trevi. Har ätit lunch där några gånger, men det var "premiär" för att testa deras a la carte. Köttet var ok, pepparsåsen god, rödvinsskyn hade ingen smak av rödvin och det som förvånade oss mest; potatisgratängen smakade exakt som Längtas färdiga gratäng i påse och även konsistensen var densamma.... Skulle en restaurang servera färdigköpt gratäng? Vi hoppas att så inte var fallet, men nog verkade det misstänkt!! Vi blev mätta i allafall och restaurangen ska ha ett stort plus för sin trevliga personal!!!

Mycket god mat sent på kvällen var ju förstås inte så genomtänkt :) Tre i natt vaknade jag och hade en fruktansvärd halsbränna, så jag fick snällt kliva upp och ta en Gaviscon. När jag sen skulle lägga mig igen, så kunde jag inte somna..... Tusen tankar som snurrar...Sååå jobbigt när det händer!! Så i morse åt jag frukost redan klockan fem :) Kollade sen på klockan sista gången strax efter halv sex, så en liten stund till fick jag sova innan Julia vaknade strax efter sju....

Så för säkerhets skull intogs dagens middag vid ett betydligt tidigare klockslag och var av en "lättare variant" än gårdagens kaloribomb, så nu hoppas jag slippa halsbrännan och ser fram emot en hel natts sömn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar