fredag 27 januari 2012

V 28!!

Ja, nu har jag alltså klarat av 28 hela veckor av min graviditet!! Och att ha passerat den där "magiska gränsen", känns alltid skönt. Barn som föds efter vecka 28 har mycket goda chanser att klara sig, men jag har ju tänkt slå till med att faktiskt bära mitt barn i 40 veckor den här gången... Tredje gången gillt va??

Till och ifrån idag har jag dock börjat fundera över hur det blir med den saken.... Har haft ganska ont i magen, men jag inbillar mig och tror att det är dom två veckorna ensam med hus och ungar och allt vad det innebär som tar ut sin rätt... Vi får se hur det går under natten och hur jag känner mig i morgon, det tär i allafall på krafterna att ha ont har jag märkt! Har verkligen försökt göra så lite som möjligt idag och ändå känner jag mig helt slut ikväll :( Nu är ju förvärkar ingen ovanlighet bland omföderskor, men hur ont ska man ha??!!

Fredag är det ju också, ytterligare än rysligt trist sådan!! För än en gång så sitter sambon fast ute på sjön i dåligt väder, så gick det med det förväntade fredagsmyset...... Nu får jag mysa i min ensamhet; Julia sussar så sött och Alvin sover hos en kompis. Men just den här fredagen kanske det passar ganska bra ändå, jag får passa på att vila och komma i säng i tid och det behövs verkligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar