måndag 16 januari 2012

Det känns idag......

"Om huvudet är dumt, får kroppen lida!" Och det är ju så sant!! Tänk om jag bara kunde tänka efter lite ibland, så skulle jag nog få slippa mycket smärta!!
Jag är ju, som ni vet, i ett "svällande stadie". Och den här gången kommer jag nog slå alla världens rekord, för jag är redan ENORM!! (Storleken nu är väl ungefär som när jag var fullgången med Julia.....ooops!)
Men trots denna hydda, så glömmer jag då och då att jag släpar runt på ett x antal extra kilon och tror att jag är smidigare än en katt!! Som igår till exempel: Jag bestämde mig för att det var hög tid för julsakerna att förpassas ner i sina kartonger igen. En hel del av pyntet satt ganska högt placerat och i brist på annat, så duger väl en köksstol att hoppa upp och ner på när det ska tas ner. Eller??!! INTE när man är gravid kanske och dessutom haft ett bäcken som krånglat efter sista förlossningen och knappt hunnit hämta sig innan det är dags för nästa påfrestning!!
Så efter en timmes tv-tittande igår kväll, bekvämt nersjunken i soffan, så var det knappt att jag kunde ta ett steg då det var dags att resa sig. Ajajajajaj!!
Idag har jag känt att jag har ett bäcken kan jag säga! Jag försöker ta det lugnt och hoppas att det ger sig snart. Och jag är glad att jag inte har ett barn som tycker att jag ska gå runt och bära på henne hela tiden, det hade helt enkelt inte fungerat just nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar