söndag 15 januari 2012

Inställd promenad idag!!

I morse när jag vaknade hade det kommit ett tunt, tunt lager med pudersnö.... Visst var det vackert när det blev lite vitare ute igen, MEN attans så farligt också!! Innan var nästan hela gården, uppfarten och även större delen av alla omgivningar här, täckta av blankis. Pudersnö på blankis = livsfara!!! Jag har ingen större lust att dratta på rumpan just nu, för jag har tänkt ha min bebis kvar i magen ett tag till. Har insett att den bästa investeringen den här vintern hade varit ett par ordentliga broddar att fästa under skorna och ska det se ut så här ute, så har jag nog inget annat val än att införskaffa ett par. Pensionärsvarning?? Tja, kanske. Men hellre det än att riskera hälsan faktiskt. Så nu tänkte jag sätta mig och kika runt på nätet vad det finns för olika modeller. Någon som har nåt att rekommendera kanske??

1 kommentar: