lördag 21 januari 2012

Lördag

ÄNTLIGEN HELG, säger sonen i allafall :) För mig ser varje dag ungefär likadan ut, men går man i skola är det klart att helgerna är toppen! Och efter att skidbacken öppnade förra helgen, så är helgerna bättre än på länge för Alvin!!!! Han åkte självklart skidor igår kväll och han har även varit där idag!

Själv har jag haft "storbesök" på eftermiddagen; busungen Jon och hans mamma K från Malung kikade förbi!! Riktigt, riktigt roligt!! Tur att vi inte ses så ofta kanske, för hon började genast skvallra för Alvin om våra ungdomssynder och sånt bör ens barn inte för höra :)) Nejdå, skämt åsido, vi ses väl egentligen alldeles för sällan. Men avståndet gör sitt och sen får man nog leta efter en mer hängiven "idrottsmorsa", så hennes "schema" både sommar- och vintertid är mycket tajt. Men vem vet, snart kanske det blir lättare att ses!!

Efter flera timmars shopping med sin mamma på Bergvik, så tror jag att Jon var ganska nöjd med att få komma hit och busa en stund!!

Kramkalas i K´s knä och naturligtvis är både Bä och Nallen med!!

När man får besök av nån som gillar fika lika mycket som jag, då måste ju tillfället tas till vara och jag passade på att baka en morotskaka med limefrosting på förmiddagen. Annars är ju intresset för sånt "kladd" ganska klent här hemma och det är ju alltid trevligare att kunna dela godsakerna med någon likasinnad!! Till veckan tänkte jag gå över till stallet och bjuda Lisa också, för hon tackar aldrig nej till en fika och jag kan ju inte äta upp resten själv :) Eller om nån annan är sugen, så bjuder jag gärna på en bit om ni kikar förbi ;)

1 kommentar:

  1. Ja, håller fullständigt med, fika är väl underbart!! Speciellt i goda vänners sällskap!! =) Fin blogg du har, vet ju till och med vem du är!!! =)

    Tusen tack för din kommentar! Har väl beslutat mig för att ta tag i migränen å söka andra mediciner...har ju inte varit till en läkare för det sedan tonåren så det borde vara dags nu...vet att vi redan då pratade om en medicin att ta varje dag...så tack igen, blir taggad att göra något åt det! =)

    Hoppas ni får en fortsatt trevlig söndag!!!

    SvaraRadera