lördag 30 april 2011

Shopping!!

Trots att jag bor i en stad och faktiskt kan shoppa vilken dag som helst, så kan det ändå vara skönt att ha nån dag som man bara ägnar sig åt att handla. Och dra på trissor, nu har det dessutom blivit två på raken!!
Jag skulle ju egentligen ha jobbat i torsdags och hade därför "lurat ner" min mamma hit för att vara barnvakt: Nu blev ju Julia sjuk och då kändes det inte rätt att binda upp sig på ett jobb, jag visste ju inte hur mammig lilla fröken skulle vara eller ens hur hon skulle må på torsdagen. Och med facit i hand, så verkar det ha varit ett klokt beslut. För det blev inte mycket till sömn natten till torsdag och det var nog bra att jag var hemma, så att Julia och min mamma fick lite mer tid med varandra och chans att bekanta sig ordentligt. De har ju ändock inte träffats såå överdrivet mycket! Då de båda ändå verkade komma överens alldeles utmärkt, så gällde det ju att passa på: Åka ut och handla i lugn och ro!!
Så igår efter lunch gav jag mig ut på stan och det var riktigt roligt att handla!! Hittade en hel del kläder till mig själv och det var inte igår kan jag lova och dessutom fick jag en hel del handlat inför resan till Tyskland! Och hör och häpna: Trots att jag kom hem med ett stort gäng kassar, så hade jag inte handlat en enda pryl till mina barn och det kan jag lova, att det hör inte till vanligheterna. Jag känner mig riktigt stolt över att ha varit ute på shoppingrace och lyckats med bedriften att bara tänka på mig själv!! Alla barnföräldrar vet nog vad jag pratar om... för hur många gånger har man inte åkt ut för att handla nåt åt sig själv och istället kommit hem med både det ena och det andra till barnen istället??!!
Idag blev det då Alvins tur att fylla på klädförrådet, så efter lunch bar det av igen! Att ha en kille med sig ut i affärer är sällan särskilt roligt och då brukar det kvitta vilken ålder det är på dem. Så jag kan inte direkt påstå att jag såg fram emot den här shoppingen... Men hör och häpna så gick det riktigt, riktigt bra!! Jag fick honom att gå in i flera affärer och prova och fundera över vad han verkligen ville ha, så idag var det grabben som kom hem med ett gäng kassar!! Inte dåligt! Och för att riktigt chocka sin mamma, så stod han snällt och väntade när jag hade några saker kvar på min lista som skulle inhandlas och han frågade inte en enda gång när jag var klar!! Vilken dag :))

1 kommentar:

  1. Grattis Ulli måste jag få säga! Du har lyckas med nått som är nästan omöjligt= att shoppa åt sig själv. Att jag skriver nästan beror på att jag klarar av att handla strumpor!

    SvaraRadera