onsdag 20 april 2011

Fixa och greja... och fixa lite till :)

Oj vad mycket det är som det ska ordnas med helt plötsligt!! Timmy åker ju på jobb i morgon och kommer ju inte hem mer innan resan till Tyskland, så allt inför detta måste ju vara klappat och klart.
En riktigt viktig pryl inför den långa resan har vi införskaffat idag, nämligen en ny bilstol till Julia. Det var välbehövligt och då dagens turer med bilen blev betydligt mer rofyllda än de varit tidigare, så borde det väl betyda att hon uppskattade den?!
Det blev en Maxi Cosi Mobi, framförallt då jag gillade funktionen med fyra lägen.
Vi åker ju en del bil och då känns det bra att hon kan sova någorlunda bekvämt under turerna!

Biljetterna till färjan har också kommit och det känns tryggt, för då vet vi säkert att vi har platserna där klara. En familjehytt med tv och det gillas också, för jag vet att lilla fröken gärna går och lägger sig i tid och då finns i allafall något att slå ihjäl tiden med, även för en annan!
Timmys flyg är också bokat, så nu får vi bara hålla tummarna för att vi har vädergudarna på vår sida... Regn och dimma innebär att inga helikoptrar lämnar land, alltså tar sig Timmy inte till flyget... Ja, som ni förstår, DET FÅR HELT ENKELT INTE HÄNDA!!

Ja, nu kretsar ju inte hela vårt liv kring denna resa till Tyskland, även om den upptar en hel del tid... Vi har ju t ex också en gård att ta hand om här hemma och nu är det vår och det finns hur mycket som helst att göra ute! Har i allafall börjat kratta bort alla miljoner löv som ligger kvar sen i höstas och också börjat peta lite i våra små rabatter. Att sätta några blommor i krukor får vänta.... Känns lite bortkastat, då de förmodligen kommer dö av törst då vi inte är hemma sen.

Det är ju också en del som ska fixas innan påskhelgen och det blev helt plötsligt mer fix än jag räknat med! Men när såna överraskningar blir kända, så gör det inget att det blir lite stressigt! Alvin ska nämligen få åka med min bonussvärfar (kan man kalla dom så??!!) och hans barn till Trysil och åka skidor!! Trodde skidsäsongen var över för i år, så allt sånt hade förpassats till förrådet, så det blev till att plocka fram allt igen!! Han får dessutom hämtning här i Karlstad direkt efter skolan i morgon och det var ju inget jag räknat med, så där fick jag sota för att jag inte slog igång tvättmaskinen tidigare idag... Så nu går maskinen för fullt och jag är glad att jag har en torktumlare!! Att Alvin ger sig av i morgon, innebär att jag och Julia får fira skärtorsdagskvällen här i vår ensamhet. Men det gör inte så mycket, vi tar igen det senare i helgen då vi tar en tur norröver för att träffa släkten och kanske också bli bjudna på lite påskmat :) 

Glad Påsk på er allihopa och till alla kärringar där ute: Vi ses på Blåkulla!!


1 kommentar: