måndag 18 april 2011

Och vips så har hela veckan gått!!

Ja, jag kan ju inte direkt skryta över att jag är duktig på att uppdatera bloggen för tillfället!! Ärligt talat så vet jag inte riktigt vart dagarna tar vägen!!

Vad har då hänt under veckan? Jo, biokvällen avlöpte lugnt och sansat, trots att det faktiskt blev 20 av Alvins klasskompisar som dök upp till slut!! Men det är väl ingen konst att ha så mycket folk hemma, då man kan stänga in dom i garaget :))

Sen känns det som en stor del av veckan ägnats åt att hinna göra en massa "måsten": Lämnat in bilen på tvätt, fixat pass åt alla i familjen (Julia behövde ett och grabbarnas hade visst gått ut... Funderingar på resa?? Alltid!! Och då gäller det ju att vara beredd, om andan skulle falla på!!), bytt däck på bilarna, det har varit en hel massa saker som behövde inhandlas och vi har "skenat" runt för att få tag på allt... Pust!! Sen var det förstås lite att pyssla med inför helgen, för det gäller ju att inte glömma nåt viktigt hemma när man ska ut på minisemester och ha med sig ett litet barn!! (Återkommer till helgen längre ner...)

Fredagseftermiddagen/kvällen spenderades förstås nere på stan där det firades att Färjestad blivit Svenska Mästare i ishockey 2011!! Det är allt helt fantastisk stämning på Stora Torget när guldet ska firas.... Och tro det eller ej, men jag har fått "vara med och fira" inte mindre än tre gånger sen jag flyttade till Karlstad!! Jag hoppas förstås att det blir måånga fler gånger!!

Helgen ja, den har vi tillbringat på Kolmården och närmare bestämt på Vildmarkshotellet där. Förutom familjen så har Alvin haft en kompis med sig också, det blir förstås betydligt roligare för honom då!! Vi har badat, ätit god mat (framförallt frukosten, jag ääälskar hotellfrukost!!), bara slappat och även varit med på något som kallas Wild Life Tour. Det är en möjlighet att komma lite närmare djuren än vid ett vanligt besök på parken, för man guidas runt med en Zoo-lärare "bakom kulisserna". Det blev ett intensivt besök och dessutom var Julia vaken inte mindre än SJU gånger i natt... det var väl konstigt att inte sova hemma kan jag tro. Så ikväll är vi lite trötta, men ändå väldigt, väldigt nöjda. Ibland behövs ett avbrott i vardagen!!

En av alla gånger som killarna är på väg till badet!! (I hotellets "badrockar",
som vi f.ö fick ta med hem)

Hela gänget (ja, förutom jag då) i en av poolerna.

Vi kom riktigt nära en del av djuren.

Bambi... uuursöööt!!

Mina favoriter, surikaterna.

Coolast på Kolmården :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar