torsdag 7 april 2011

Jag har gjort det... igen!!

Hm, ibland blir jag väääldigt trött på mig själv :(
Då Timmy var på jobb, så gick jag och var ruskigt sugen på en speciell maträtt. Dock inget som passar Alvin i smaken och laga till sig själv är väldigt sällan roligt. Men nu är ju Timmy hemma och jag tyckte att jag längtat länge nog, så idag skulle rätten lagas till lunch!! Mmmm, så gott det skulle bli!! Var ute och handlade i förrgår, så jag var väl förberedd... trodde jag!!! Står sen här "mitt i matlagningen" och upptäcker att vi inte har nån curry! Men hallå, vart har den kryddburken tagit vägen då??!! Jag var helt säker på att det skulle finnas hemma, men det gjorde det uppbarligen inte. Och jag lovar, det var INTE första gången jag ska laga nåt och bara förutsätter att vissa saker ska finnas hemma, för att sen stå där med lång näsa när jag upptäcker att så inte är fallet :(( Det var inte mycket att göra åt, utan jag fick laga klart maten utan curry..... Blev det gott ändå kanske ni undrar? Nja, knappast.. Men vi kan väl kalla det ätbart och det betyder att vi inte svalt ihjäl idag heller :)
Kanske borde jag lära mig att kolla så att verkligen ALLA ingredienser finns hemma då jag ska laga mat?! Jag ska försöka skärpa mig, men jag lovar inget...

1 kommentar:

  1. Tänkt att "nån" alltid tar sista skvätten och inte skriver upp det. Önskar a"nån" kunde vara nån annan än jag, för tyvärr är jag ganska slarvig

    SvaraRadera