tisdag 5 april 2011

Var det fest igår, eller??!!


Har ni nån gång varit på en hejdundrande efterfest med mycket sprit och sång som inte slutat förrän solen gått upp?? Då vet ni också hur man brukar må när man vaknar; fortfarande inte helt nykter, det snurrar lite smått, huvudet värker och man mår jäkligt illa!! Precis så mådde jag när jag vaknade i morse, trots att jag inte var på fest igår. Bläääää!! Jag anade direkt vad boven i dramat var, nämligen medicinen jag tog första tabletten av igår kväll. Letade snabbt fram bipacksedeln och började läsa om eventuella biverkningar och där fanns svaret: Vanliga: Illamående. Mindre vanliga: Yrsel och huvudvärk. Jaha, där ser man. Jag borde kanske läst den här lappen INNAN jag tog tabletten. För ni ska inte tro att det här var de enda biverkningarna, nejdå! Jag läser vidare där det står: I sällsynta fall kan vissa patienter plötsligt somna utan någon föregående trötthetskänsla. Du bör därför undvika aktiviteter där skärpt uppmärksamhet krävs, för att inte utsätta dig själv eller andra för allvarlig skada eller död ... Jahaja, tack men nej tack. Tyckte det räckte med att gå en hel förmiddag och känna sig bakis, utan att ha förtjänat det ( för har man verkligen varit på fest, så får man väl helt enkelt skylla sig själv om man är bakis...), så jag bestämde mig snabbt för att det fick räcka med den där enda tabletten jag tog igår kväll. Resten ska jag snabbt lämna till närmsta apotek för förstöring!! Jag får klara med med pumpen och det är betydligt bättre idag, så det ska väl inte bli några problem. Men jag kan lova att jag är inte avundsjuk på de stackars människor som verkligen måste äta eländet i 14 dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar