måndag 18 april 2011

Snart så!!

Som sagt, tiden flyger fram och det som så nyss kändes avlägset, närmar sig nu med stormsteg... Jag pratar om bröllopet vi är bjudna på i Tyskland, för nu är det inte så länge kvar!! Det har varit en hel del fix och trix, men nu börjar bitarna falla på plats och jag tror faktiskt att det hela kommer att bli av!!
Jag kommer förvisso att få ta mig de 150 milen ner till Tyskland utan Timmys hjälp. Han ska nämligen jobba och flyger därför direkt från Oslo till Frankfurt. Där ska jag hämta upp honom och sen åker vi de sista milen tillsammans! Men jag, Alvin och Julia ska väl klara det, eller hur?! För att spara ungefär 50 mils bilkörning, så kommer vi att ta färjan mellan Göteborg och Kiel. Det blir skönt att ladda batterierna inför de sjuttio milen som vi sen har framför oss ner till Hassmersheim!!
Boendet där nere är bokat, i allafall de tre dagar som vi kommer att uppehålla oss kring borgen. Och efter att ha trängts tillsammans i ett litet familjerum på hotellet på Kolmården under helgen, så känns det som vi tog rätt beslut då vi bokade en trerummare med kök på ett värdshus där nere!!
Har också ganska bra koll på vad jag ska ha med. Turen till Kolmården var toppen ur den synvinkeln, för det är förstås mest att packa till Julia, men efter helgen vet jag vad jag måste ta med och vad jag kan lämna hemma!!
Så nu är det bara att vänta och längta..... det ska verkligen bli en häftig upplevelse!!

1 kommentar: