måndag 11 april 2011

Måndag

Ja, då var det ny vecka igen... vart tar dom vägen egentligen? Dagarna och veckorna menar jag, ibland går tiden alldeles för fort tycker jag!!
Dagar som denna är det inte konstigt att tiden går fort, för här har varit fullt ös sen i morse!! Började med tandläkarbesök med Alvin och sen matinköp på Willys. Tillbaka hem och hämta Timmy och Julia för att åka ner på stan och äta lunch, GÖTT att slippa laga mat :) En tur runt på stan för inköp av tråd och öljetter så att gardinerna till Julias rum blir klara nångång! Vidare till Köpbarnvagn för att kika på bilbarnstol, det börjar ju bli dags att byta snart! (Vad har ni för "stol nr 2"? Tar gärna emot tips om nån som funkar bra!!!) Det blev således ingen stol idag, men en del annan shopping blev det dock...
På vägen hem åkte vi förbi hos T och A för att kolla in deras projekt (läs STORrenovering) och A:s mage... Som var stor, rund och go och nu står det inte på förrän det är dags. Vi håller tummarna och väntar med spänning!! Efter att ha suttit där i solen och njutit en stund, så fick vi lov att bege oss hemöver. Alvin hade kommit hem från skolan, men hade ingen nyckel och kom alltså inte in. Så dumt det kan bli!
Väl hemma så stannade vi kvar utomhus, vem kan låta bli då solen skiner och det är +18 ute??!! Vi tog ut Julias gå-stol på uteplatsen och det var verkligen populärt! Sånt måste förstås förevigas och liten fick, som vanligt, agera fotomodell. Visst syns det att hon njuter??!!




Till slut blev det dock dags att gå in och ta tag i kvälls/eftermiddagsbestyren: Laga middag, gröt till Julia och sen läggdags med saga, sång och till sist välling!! Då hon somnat så fick jag äntligen tid till att sätta mig på träningscykeln och jag cyklade hela Bachelorette (serie på tv 3 som jag inte kan låta bli att titta på)... det vill säga nästan en timme!! Körde även ett "program" med hantlarna, så jag skulle tro att jag kommer ha en kropp som värker i morgon :)) MEN en gång är ju ingen gång sägs det, så utmaningen nu blir ju att hålla i och se till att detta blir en vana!!
I morgon kommer Alvin klass hit och vår hemmabio ska få användas på "allvar" för första gången. Kan bli spännande med så många kids i huset, men det ska nog gå bra. Och gör det inte det, så är det väl bara att plocka fram den barska "lärarstämman" så löser det sig nog :)) I morgon kväll då filmen är slut och alla har åkt får vi se resultatet!!
Nähäpp, dags att "packa ihop" för idag. Behöver väl gå och lägga mig så att jag orkar upp tre, fyra eller kanske till och med fem gånger i natt!! :)

2 kommentarer:

  1. Vi har Besafeizikid, den hade bäst i test 2010
    Lite stor men vi är ju fem ibilen! Helnöjd!
    Snacka om att Julia är lik sin pappa!

    SvaraRadera
  2. hemmahostheosmamma.blogspot.com12 april 2011 kl. 18:38

    Vi har också Besafe.. köpte den när de hade en drive (i januari) på köpbarnvagn, men har inte kopplat in den i bilen,ska göra det under veckan..Har också hört att den varit bäst i tester.. Men de sitter ju så upprätt till skillnad från babyskyddet, så när de sover kan de "bli hängande" Kram,kram

    SvaraRadera