tisdag 5 april 2011

Jag är fast!!!!

Genom vänners, vänners bekanta, så "halkade" jag in på en blogg för några dagar sedan och jag är helt såld!! Attans vad den här människan kan skriva, åtminstone så det berör mig!! Hon är "rakt på", inga krusiduller, utan det känns ärligt från hjärtat, varje ord. Visst, hon är svensklärare och bör veta hur man skriver, men vem har sagt att man lyckas nå ut bara för att man är välbekant med svenskans alla skrivregler??!! Så vad skriver hon då om? Jo, ALLT!! Och jag sitter och formligen slukar inlägg, både nya och gamla! (Jag kan erkänna att jag är en människa som är pinsamt ointresserad av politik, men till och med det kan jag läsa om då hon skriver!!)
Vissa kanske tycker att hon valt ett nog så kontroversiellt namn, men långt ner i högerspalten på http://lararjaveln.blogspot.com/ `s hemsida så finns förklaringen. Och jag säger bara; så jobbar en sann lärare!!
Blir ni nyfikna?? Kika in vet ja!! Det är en blogg man antingen hatar eller älskar skulle jag tro. Jag hör till skaran som ÄLSKAR!! :))

2 kommentarer:

  1. Lärarjäveln tackar och bockar och ler så mycket att det är tur att öronen sitter där de sitter!

    SvaraRadera
  2. Det var så lite!! Det kostar inget att visa en person uppskattning då han eller hon gör nåt bra, så varför är vi ofta så dåliga på det?! Fortsätt le bara, för din blogg är verkligen värd att skryta över.... En riktig skrytblogg alltså :) Jag önskar att mååånga skulle läsa den och förhoppningsvis få sig en tankeställare, eller två!!

    SvaraRadera