måndag 4 april 2011

En dag på jobbet!!

Idag har jag då jobbat. Har gjort ett litet inhopp, gästspel eller vad jag nu ska kalla det.. För det är ju inte mitt jobb längre, jag har inget jobb att komma tillbaka till efter föräldraledigheten.. Trist, för jag trivdes verkligen. Men det ordnar sig alltid, skulle ju inte byta lilla gumman mot något jobb i världen!!
Så vad har jag gjort och hur gick det?! Jag har stått på Bergvik och berättat för nyfikna om möjligheten att bli kvitt sina linser och/eller glasögon. Och det är verkligen MÅNGA som går och funderar på det och en del passade även på att boka in sig på en gratis förundersökning! En bra början, för även om man vill göra en behandling, så är det inte alls säkert att man kan.. Hade förstås hellre stått där en dag med lite mer folk, jag gillar fart och fläkt! Men med tanke på att jag stått där en hel dag med totalSTOPP (aj, aj, aj, aj, aj) i ena bröstet, så kanske det var tur att det inte var "fullt ös".
Trots "stoppet", så har det varit en ok dag. Lite trött i bäcken och fötter efter att ha stått i åtta timmar (ok, jag hade en halvtimmes lunch då jag fick slå ner rumpan en stund) och känner mig ganska tom i bollen. Stackars hjärnan har fått jobba på högvarv idag för att plocka fram all information som jag en gång kunde rabbla i sömnen :) Så ikväll behövs inga godnattsagor, jag kommer att somna som en klubbad säl!!!

På hemmafronten verkar det ha gått bara bra. Jag kom hem till en nöjd men trött tjej och en, om möjligt, ännu tröttare pappa ;) Lilla fröken har tydligen gått lite hårt åt sin pappa idag, då hon tyckte att det räckte med att sova knappt en halvtimme på förmiddagen och lika lite på eftermiddagen. Men så somnade hon utan minsta gnäll ikväll och det är ett stort framsteg!! Hon kanske borde vara hemma ensam med pappa lite oftare??
Natten till idag blev dock ett bakslag då hon varit vaken fyra gånger och inte gett sig förrän hon fått välling alla gånger. Jag fattar det inte.... Men vi får fortsätta kämpa på, till slut måste väl vår envishet vinna får vi tro!!
Mycket positivt dock, är att jag helt slutat amma nu. Vi skulle ju få henne att sluta om nätterna, men se då skulle hon minsann inte ha nåt nån annan gång på dygnet heller :) Så från att amma fyra till fem gånger per natt och ibland lika många gånger om dagen, till att inte amma alls.... Då kanske ni förstår varför jag har problem med "maskineriet"!! Och då har jag ändå pumpat, använt värmedyna och duschat varmt och masserat.. Men nu har jag fått medicin utskriven som ska hjälpa till att minska produktionen och jag hoppas att det känns bättre i morgon, för annars blir det en tur till vårdcentralen.

Nu börjar det bli dags att slå igen mina små blå för idag! Godnatt på er!!

1 kommentar:

  1. hur mysigt den än är att amma är det skönt att få tillbaka sin kropp!

    SvaraRadera