tisdag 3 maj 2011

Ändrade planer....

I sista stund har det då blivit bestämt att Alvin inte ska följa till Tyskland! Och med facit i hand, så kan jag känna mig lite besviken på hans skola.... Det var ganska många månader sedan som vi lämnade in ledighetsansökan inför den här resan och då de på skolan såg vilka datum det avsåg, så kunde de kanske ha informerat mig om vad det skulle krocka med... Alvin börjar ju högstadiet till hösten och då ska klassen splittras och blandas med elever från två andra skolor. Så för att eleverna ska få lära känna varandra lite innan hösten, så har man en vecka på våren som kallas tema-veckan. Detta innebär att måndag är alla blivande sjuor på en av "sina" skolor, tisdag nästa skola och onsdag den tredje. Sen avslutas det med att de tillbringar torsdagen på skolan där de ska börja på hösten. Och när är då denna vecka? Jo, till veckan förstås!! Så Alvin kom hem från skolan igår och var ganska olycklig och ville inte alls följa på något bröllop.... Så nu är det ordnat, men det innebär ju då att jag får köra ner till Frankfurt själv med lilla Julia... Det är en lång bilresa ensam med ett litet barn! Konstigt nog så känner jag ingen oro, utan det känns helt ok. Det får ta tid och det får bli många raster! För det är klart att vi ska på bröllop :))

2 kommentarer:

  1. så himla typiskt!!
    Hade jag inte haft en fullspäckad maj hade jag gladeligen åkt med dig!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det krockar!
    önskar dig och Julia en trevlig resa neröver!

    SvaraRadera