torsdag 28 april 2011

Påsk i Malung

Ibland får bloggande stå tillbaka för andra aktiviteter och då vi besöker Malung är det alltid full fart!! Kom hem sent i tisdags, för att vakna på onsdag morgon med en dunderförkyld Julia :( Tråkigt förstås, men det är hennes första förkylning och det tycker jag är helt osannolikt!! Så jag ska inte klaga!!

Påskhelgen har ju varit helt fantastisk, men nog kändes det konstigt att fira "sommarpåsk"... Påsk brukar ju betyda skoteråkning och vinterfiske, men i år satte folk i båtarna i sjön istället och de modiga passade på att ta årets första dopp!! Fanstastiskt!!

Helgens höjdpunkt var förstås överraskningsfesten på påskafton. "Våran" fantastiska Lisa fyllde jämt och hotellet hade bokats och där väntade släkt och vänner på att få fira henne... Intet ont anande åkte vi iväg med henne och hon trodde att det bara var vi i familjen som skulle ut och äta ("för att hon skulle slippa laga mat", som vi hade sagt). Så hon blev milt sagt chockad då det stod fullt i folk i foajén och sjöng "Ja må hon leva" då hon klev in :)) Riktigt glad blev hon även åt presenten, en I-pad, som hon nämnt i förbifarten flera gånger att hon gärna skulle vilja ha!! Det blev alltså riktigt lyckat!!


På påskdagen var vi hembjudna till Julias gudmor och gudfar (jag vet att det heter fadder idag, men jag kan inte riktigt acceptera det... Fadder är nåt annat för mig..) på grillat. Det var toppengott, som alltid då dom lagar mat!! Timmarna flyger i trevligt sällskap och då Julia sov gott i sin vagn, så åkte vi inte "hem" och la oss förrän strax efter kl 23!!

Julia tillsammans med Lek

Resten av helgen har väl sett ut ungefär som det brukar då vi beger oss uppöver; åka fram och tillbaka och hit och dit för att hälsa på. Och trots att vi kuskar runt på det här sättet, så åker vi alltid därifrån med dåligt samvete för att vi vet att vi inte hunnit med "alla". Någon känner sig bortglömd, men jag lovar att vi gör så gott vi kan!!

Innan vi åkte tillbaka till Karlstad på tisdagen så passade både jag och Alvin på att klippa oss hos vår favoritfrissa!! Skönt att gå till någon som "känner" ens hår, resultatet blir sååå mycket bättre då!! TACK för att du finns!!

Jag måste också nämna hur det gick för Alvin i Trysil!! Visst fanns det snö, men på vissa flacka partier i backarna hade det varit ordentligt blött och vattenskidor hade förmodligen passat bättre. Men som tur är, så väger inte Alvin så mycket. Så då andra i sällskapet hamnade på botten av vattnet, så lyckades Alvin åka ovanpå. Gissa om han var nöjd??!! :)) Kort sagt, så hade han haft det riktigt bra och vädret hade förstås varit kanon!!

1 kommentar:

  1. jag får vackert skylal mig själv som aldrig har mobilen i närheten... lovar att bli bättre. Undrar om Julia ändå fick med sig lite Jon bacelusker då Jon ochså blivit dunderförkyld!

    SvaraRadera