tisdag 22 mars 2011

Barnvänlig restaurang i stan!!

Trots förra veckans nattliga bravader, så gav vi oss ändå på utmaningen att åka ut och äta tillsammans hela familjen på torsdag kväll. Lilla fröken var inte nöjd så länge, men vi hann äta i lugn och ro och sen tog jag med henne och gick ut och Timmy stannade kvar med Alvin som (förstås) hade beställt dessert ;)
MEN jag måste ändå rekommendera restaurangen!! Vi kom dit i lagom tid för att Julia skulle äta. Och egentligen brukar hon äta gröt vid den tiden, men eftersom det bara duger med hemlagad och inga "enklare" pulvergrötar, så "fuskade" vi lite och hon fick äta en matburk istället. Och vi bad förstås att få den värmd och tillbaka kommer.... en fin tallrik med en mindre assiett ovanpå och där hade de lagt upp hennes mat och dessutom dekorerat med en persiljekvist!! Sånt uppskattas, av mig i allafall!! Då vi satt och åt så ägnade sig förstås Julia åt en av sina favoritsysslor, att kasta saker på golvet. Och trots att Alvin oftast var snabbare än blixten att plocka upp dem, så hann servitören före många gånger :) Det enda "kravet" de hade om man ville komma en torsdag-lördagkväll och äta med små barn och man dessutom ville ha sin vagn med vid bordet, så uppskattade dom om man ringde och sa till om det i förväg så att de kunde göra plats för vagnen... helt ok med mig!!
Så vart var vi nu då undrar ni förstås, jo på Alfies! Vi går dit och äter ibland och tycker att dom har hyfsad mat för en rimlig peng!! Så vill ni gå ut och äta och ta med er småttingar och ändå känna er välkomna, så rekommenderar jag 

1 kommentar:

  1. Fasen vad underbart att höra! Det här ska jag lägga på minnet! Och komma ihåg och ringa innan jag går dit också ;-) Kram

    SvaraRadera