söndag 13 mars 2011

Ännu några dagar har gått..

Det är ovanligt lugnt och tyst på Lövberga, för hunden är kvar i Dalarna och Alvin är med en kompis till Hovfjället över helgen. Så jag antar att det kommer vara en trött och mör son som jag får hem ikväll, men också en väldigt lycklig sådan!!
Så vad har vi då hittat på?? Tja, i fredagskväll var det testlagning av mat som gällde. Vi lagade kronhjortfilé, något som vi aldrig provat innan, som vi åt tillsammans med en murkelsås och ungsrostade rotfrukter och det blev riktigt gott!! Till efterrätt blev det också något som jag aldrig gjort förr, en vaniljpannacotta med passionsfrukt och även det blev lyckat!! Det är alltid spännande att prova nya saker, för man vet ju aldrig om det blir "kanon eller kalkon". Men den här kvällen blev vi mycket mätta och belåtna!
Igår tog Timmy en tur till Karlskoga. Han skulle vara med en kille som skulle köpa en motorcykel. Det blev affär och 18-åringen fick åka till Dalarna som en glad och lycklig ägare av en ny sporthoj!!
Kvällen tillbringade sambon på Pitchers med mat och fotboll tillsammans med goda vänner. Själv åkte jag ut och hälsade på goa T. Vi förgyllde kvällen med sushi från Happy Kitchen och våra smaklökar och magar jublade!! Sen blev det många timmars "tjötande", vi är bra på det vi två :)) Visste inte hur länge jag skulle kunna stanna, för Julia brukar inte vara så nöjd med att vara ute och hälsa på om kvällarna. Men hon chockade oss båda genom att somna i min famn och sen sova gott på soffan. Vilket framsteg för det sociala livet om vi kan få det att fungera även i fortsättningen!!
Idag blir det babysim i Deje, annars har vi inga speciella planer. Under kvällen ska jag försöka lägga upp lite bilder här på bloggen... har ju fuskat med utmaningen de senaste dagarna!!
Ha en bra dag allihop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar