söndag 20 mars 2011

Må det vara över nu......

Sista veckan har inte varit någon drömvecka precis, snarare hellweek skulle jag våga påstå! Efter vaccinationen i måndags, så blev allt uppochner för lilla Julia. Först två dagar av feber och allt vad det innebär med missnöjd och ledsen bebis som gärna vaknar varje timme..... När febern försvann så kom magknipet, på nätterna, såklart! Och det enda som har hjälpt har varit att bära, gå runt, buffa rumpan, vyssja och trösta.... i timme ut och timme in. Behöver jag säga att jag inte varit i toppform själv efter de här nätterna?
Ringde BVC i fredags och frågade om magontet kunde bero på att hon fått Alvedon mot febern i början av veckan, men det trodde dom var osannolikt. Däremot så fick jag veta att kroppen tydligen bildar antikroppar i upp till en vecka efter vaccinationen och då det sitter många lymfkörtlar i mag/tarmkanalen, så får vissa barn ont i magen. Såklart mitt barn och såklart då sambon inte är hemma :((
Som pricken över i:et, så slog jag till med en fruktansvärd huvudvärk natten till idag. Jag hade så ont så jag mådde illa och svetten bara lackade... Lider ju av migrän, men det finns inget att ta mot det då man ammar. Som TUR är, så blev det Julias första natt utan magont och det är jag mer än tacksam över, för jag vet inte hur jag skulle ha klarat av det...
I morse ringde jag 1177 och frågade om det verkligen inte fanns NÅT jag kunde göra, trots amningen. Men nejdå, Panodil och vänta tills det går över... precis vad man vill höra då man nästan kräks av smärta, eller inte :( Speciellt då man vet att det ibland kan sitta i under flera dagar..
Nu gick det bra till slut ändå, trots att det känns som man vill lämna jordelivet då man är mitt i det!! Som tur var, så tror jag även Julia behövde ta igen all sömn hon missat och det gjorde hon med råge idag. Först sov vi mellan 8-11 och sen från 13-17 och jag skriver vi, för jag sov också och det tänker jag inte skämmas över, för jag behövde det verkligen! Och när vi vaknade där vid fem, så var huvudvärken äntligen helt borta=skööööönt!!
Sen somnade hon igen vid 20-snåret och sover fortfarande sött, får se hur länge bara :)

Ja, ja det blev mycket gnäll i det här inlägget :/ Så jag får säga TACK till er som stått ut och läst ända hit!! Nu är det en ny vecka i antågande och det är bara att ta nya tag och hoppas på lite lugnare nätter än under föregående!!

Godnatt på er!!

2 kommentarer:

  1. Fy sjuttsingen... Migrän är inte att leka med. Vill inte föreställa mig hur det är att kombinera den med att vara ensam med en bebis som vaknar lite titt som tätt... Skönt att både du och Julia mår bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, vilket helsike! Ibland är det som att barnen känner på sig när föräldrarna inte är på topp! Vilken tur att ni kan sova er igenom eländet... Kram

    SvaraRadera