tisdag 8 mars 2011

Vilken dag!!

Jag har aldrig varit morgonmänniska och kommer förmodligen aldrig att bli det heller... Så de dagar som Julia bestämmer sig för att det är dags att kliva upp kl 5, blir sällan några bra dagar... Jag går helt enkelt omkring som en zombie hela dagen :))
Trots mitt "tillstånd", så har det faktiskt blivit lite gjort: Tisdagförmiddagar går vi på babyrytmik och jag brukar försöka åka trots att jag är så trött ibland att jag mår illa. För hur segt det än är att ta sig iväg, så är det alltid kul att komma ut och träffa andra mammor och barn och Julia älskar sång och bara det gör det värt att åka <3
Jag har varit på Bergvik och lämnat tillbaka en tröja och en jacka. Min sambo tycker jag är ytterst pinsam som lämnar tillbaka sånt jag köpt och jag undrar; VARFÖR DÅ???? I affären är jag ofta superstressad och det är inte alltid det ens är möjligt att prova där. Så varför kan man inte då åka hem och prova i lugn och ro och lämna tillbaka om man inte är nöjd?? Hur gör ni andra? Och har ni kanske också en sambo som tycker sånt här är pinsamt? Tänkte om det kanske är ett manligt drag.... :)
Det blev även storhandling på Maxi och det känns skönt att ha det gjort. Speciellt då vi vet vad som ska stå på menyn resten av veckan och DET är lyxigt. För visst kan det vara tråkigt det här med mat, att komma på vad som ska stå på bordet varje dag??!! Det ska ju helst vara något som inte är alltför onyttigt, det bör inte ta lång tid att laga och sen ska det också passa åt alla som ska äta. Och den ekvationen är ibland svår att få ihop! Har ni kanske nåt gott och snabbt recept som ni vill dela med er av, så tar jag tacksamt emot förslag!!
På tal om mat, så blev det pannbiff med lök här idag... och naturligtvis varsin semla en stund senare!! Så nu sitter jag här i soffan, proppmätt och lite småtrött!! Ska bara se klart på Den Hemlige Miljonären och sen är det dags att krypa ner. Bäst att se till att få sova så mycket som möjligt, för i morgon vill jag inte vara någon zombie :)) 
Ha det gott alla!!
(PS Visst är det härligt med fåglarna som kvittrar och snön som smälter.... snaaart så är det sommar.. eller nästan i allafall...haha)

1 kommentar:

  1. Jag kan säga att jag är oxå en expert att lämna tillbaka kläder ! Det kan se jätte bra ut i affären, men sen när man provar hemma så ser det helt galet ut. Men som du säger, bättre å prova hemma i lugn och ro och kanske prova i olika kombinationer =)

    SvaraRadera