fredag 18 mars 2011

Få känna sig nyttig!!

Har precis avslutat dagens "hedersuppdrag" och vad SKÖNT det kändes att få göra nytta som nåt annat än mamma!! Att vara hemma med sin bebis är helt underbart, men då man går här som en zombie med otvättat hår och puré på tröjan, så kan det vara svårt att känna att man har nåt vidare värde. Och därför tror jag att det är viktigt att få känna sig behövd ibland och då inte som mamma, utan efterfrågas på grund av andra färdigheter som man besitter!!
En vän som läser på KTH är i slutet av sin utbildning och ska därför söka praktikplatser och bland annat är hon sugen på att åka till Kina och praktisera på ett företag där. Men det som ska skickas till dit måste förstås skrivas på engelska och då bad hon mig om hjälp att översätta sin ansökan. Och vad ROLIGT var!! Känner mig riktigt nöjd med mig själv och nu håller jag alla tummar och tår för att hon får åka till Kina i sommar!! Lycka till T!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar