måndag 7 mars 2011

Hemma i Karlstad igen då!!

Borta bra, men hemma bäst och nog är det bra skönt att komma hem till "sitt eget"!! Efter lite drygt en vecka i Dalarna, då vi varken behövt städa eller laga mat, så borde vi kanske sakna den servicen, men riktigt så enkelt är det inte.. Att "bo inneboende" hos någon, även om det är hos släkten, kan bli lite jobbigt. Alla kanske inte känner så, men jag tycker att jag är i vägen. Vi är trots allt fyra personer som stormar in och att ha en liten bebis innebär att vi dessutom har med oss extrapackning i form av diverse bebissaker. Vi har lyckats att ha saker över hela huset både hos svärmor i Mora och svärfar i Malung... Men ingen har klagat, så det verkar som att alla står ut :)
Det märks att det varit en intensiv vecka, för alla i familjen är ordentligt trötta. Tröttast av alla i slutet av veckan var nog i allafall Julia. Efter att ha träffat släkt och vänner på löpande band, så tog orken slut och fredag och lördag sov hon mest hela dagarna :) Tyvärr gjorde ju det att vi inte hann träffa alla vi hade tänkt, men vi får ta det nästa gång!!
Här hemma är det väääldigt tomt; vi lämnade nämligen kvar doggy hos min mamma. Han har inte riktigt fått den uppmärksamhet han behöver här hemma sen Julia kom. Så han fick stanna kvar på "semester", vilket för honom innebär massa promenader, kli bakom örat och mys med mormor i soffan. Lyxliv för vovven alltså! Men vi får se hur länge jag står ut... jag SAKNAR honom :(
Idag har vi varit ute och tagit en långpromenad med vagnen och den promenden blev ett ordentligt träningspass!! Det är TUNGT att skjuta en barnvagn på vägar som varit dåligt plogade och som nu är täckta av en sörja av snö som smälter! Det kommer nog att kännas i kroppen i morgon :))
Resten av veckan blir det full fart! Har en ganska fullspäckad kalender och jag förundras över att allt tydligen måste ske samtidigt?! Det hade varit skönt att kunna sprida ut aktiviteterna över lite längre tid faktiskt. Men det är många trevliga saker som väntar, så det ska bara bli kul!! Dessutom ska jag ta tag i sånt som jag borde gjort för längesen, så det ska bli så skönt att få det gjort!!
I morgon är det fettisdagen och det ska förstås firas med en semla!! Jag längtar redan :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar