fredag 18 mars 2011

Fotoutmaningen: "En person som alltid gör dig glad"

Med risk för halshuggning eller att någon kanske säger upp bekantskapen med mig, så ska jag ändå publicera det här inlägget!!
För under den här kategorin vet jag inte om jag kan publicera någon bild med rent samvete... Någon som ALLTID gör mig glad.... nja, skulle känna mig som en hycklare om jag påstod att någon sådan människa finns. Och nu hoppas jag att inte någon tar illa upp, men jag ska förklara mig med några exempel:
Mina barn till exempel, som jag älskar över allt annat på jorden och som skänker mig mycket glädje, inte ens de passar in under den här kategorin. Som när Julia vaknar för sjunde gången på en natt, femte natten på raken, då skulle jag ljuga som jag sa att jag vore glad. Och när Alvin klockan 06.50 samma morgon sliter upp dörren och vrålar "varför hängde du inte tvätten igår, jag har inget att sätta på mig"!! Då blir jag inte heller så glad!! Dels för att jag knappt fått sova på en hel vecka och dessutom lyckas han väcka både mig och Julia och det värsta är att jag vet att han har fullt av kläder i garderoben!! :) 
Jag har många fantastiska vänner, men när jag står där på stan med VÄRSTA BÄSTA presenten som ska bli en jätteöverraskning till vännen och just DEN vännen dyker upp bakom ryggen och undrar vad jag gör.... Då blir jag inte heller så nöjd, för då är ju överraskningen förstörd.. :) Och ibland, trots att de är mina vänner, så gör och säger de saker som inte gör mig så glad..... Det bästa med goda vänner är dock att man alltid kan reda ut sånt och sen gå vidare.... men då det händer, så blir man inte glad!!
Någon har satt in en bild på en humorserie och jag tycker att det finns många bra såna också.... men sen får man någongång nog av de här karaktärerna. Jag tar just Solsidan (sorry ELK..) som exempel, för jag tycker inte att varje episod i varje program är så rolig... Det blir helt enkelt för mycket till slut..
Kort och gott: Ni är MÅNGA där ute som gör mig så otroligt glad, men inte alltid!! ;)

2 kommentarer:

  1. Bra talat
    vet precis hur du tänker

    kram!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet! :-)Håller med dig! När Axel bara gnäller då känner jag mig inte alls särskilt glad och vad händer då? Man känner sig som en dålig mamma! Skönt med ärlighet, du gör MIG glad ;-) Kram

    SvaraRadera