torsdag 25 augusti 2011

Vad hände???

Hm, något måste ha gått ordentligt fel igår när jag skulle publicera mitt inlägg: Någonstans mitt i min egen stress, så skickade jag iväg det nån annanstans i cybervärlden. Eller??!! Jag blev i allafall väldigt förvånad när jag kollade in på bloggen idag och det inte fanns nåt inlägg från igår :) Borta är det och det finns inte kvar i utkast heller(som jag så kaxigt skrev till en annan bloggerska när hennes inlägg försvann för en tid sen, men det var tydligen inte alltid så enkelt)
Jaja, sluttjatat om det! Jag tar nya tag och försöker publicera ett nytt idag!!

Idag har varit en bra dag tycker jag!! För att göra en lång historia kort, så i början av sommaren så hade ju inte Julia gått upp i vikt som hon kanske borde (inte gått ner heller för den delen) och vår BVC-sköterska gick i taket och började prata om läkare, barnkliniker och gud vet allt. Så hela sommaren har vi fått gå på extra kontroller och idag var det så dags att också träffa läkaren. Först och främst så hade han ju en betydligt lugnare inställning till det hela än "hysteriska tanten". Han undrade helt enkelt om hon var pigg och glad och verkade orka med sig själv. Han kollade på henne en stund och tyckte väl inte att det verkade gå någon nöd på den flickan.... När hon sen gått upp nästan 700 g på lite drygt en månad, så kändes det skönt när han sa att "det inte verkade vara nåt fel på det här barnet" och tittade på sköterskan!!! Så nu kanske tanten håller sig lite lugnare i fortsättningen?! Hoppas kan man ju alltid!!

Nu är jag förstås lite partisk i frågan, men jag tycker inte att den här tjejen ser tärd och undernärd ut?! Och om ni undrar om det är högsta mode med bara en strumpa här i Lövberga, så kan jag berätta att det är ett under att en får sitta kvar överhuvudtaget!! För lika snabbt som jag sätter på dom, lika snabbt sliter lilla Julia av dom :))

Det har gått fortsatt bra för Alvin på nya skolan och i morgon är det dags för första "riktiga" skoldagen. Vi får se vad han tycker om det!!
Ikväll har vi varit på Skutberget på föräldrabrännboll och fika tillsammans med nya klassen. Då jag inte kan spela brännboll just nu, så fick jag det ärofyllda uppdraget som domare och poängskrivare och det protesterades inte mot ett enda domslut... Betyder det att jag inte var hård nog då eller?? :)) Hur som helst så tycker jag att det verkar vara en bra klass med bra föräldrar och jag hoppas att den uppfattningen kommer hålla i sig!!

Hur går det med ryggen då?? Inget vidare kan jag säga...... Har ju tyckt att det gått åt rätt håll och då har jag förstås lyckats att kånka och bära för mycket. Så idag känns det som jag är tillbaka på ruta ett igen. Har bokat in en tid hos en kiropraktor, men inte förrän nästa vecka. Så jag får se till att hålla mig i skinnet tills dess och sen hoppas jag att besöket hos kotknackaren gör någon nytta!! För jag vill slippa det här, NUUUUUU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar