söndag 7 augusti 2011

Begränsningar!!

Jag kan ha stora problem att inse mina egna begränsningar ibland. Och den senaste tiden har det blivit extra tydligt!!
Om jag tittar en månad tillbaka, så började den med en dunderförkylning som nästan tog knäcken på mig. Och istället för att ta det lugnt efter den, så har jag verkligen tryckt gasen i botten:

Besök från Tyskland
En vecka i Malung (med tre festkvällar... kunde ha låtit bli, men det gav faktiskt mer energi än det tog!!) och hann även med en tur till Mora
Tillbaka till Karlstad för att jobba
Tur till Malung, inkluderat en tur till Rättvik
Än en gång till Karlstad för jobb
Malung igen med en ytterligare en tur till Rättvik.........

Detta har jag varvat med svamp- och bärplockning, vilket är ganska roligt. Men det tar ju sån tid att ta reda på det!!
Alla vardagssysslor måste ju också tas om hand trots att man är "ute och ränner" och lägg sen till att vår minsting fortfarande inte förstått att nätterna är till för att sova sig igenom... Nejdå, hon tycker att det är helt ok att vara uppe i allafall två gånger per natt, ibland fler....

Allt ovan är självförvållat :))) och ingen har tvingat mig till nåt av det. Dessutom har jag haft en riktigt, riktigt rolig månad!! Men det som stör mig är att jag inte kan inse att jag faktiskt inte är 20 längre och har inte samma ork!!!! Hur svårt kan det vara??!! Så just nu går dagarna bara på ren envishet, för egentligen känner jag bara för att soooooova. Helst dygnet runt i en hel vecka, utan att göra ett vettigt handtag alls....
Nu fungerar ju livet inte riktigt så och dessutom åker sambon på jobb igen på fredag och vi har verkligen massor som måste fixas här hemma innan han åker!! Så det är bara att bita ihop och jag vet ju att det blir bättre!! Några dagar till här på hemmaplan med fasta rutiner, så ska jag nog snart vara "i fas" igen!!
Sådär ja, nu har liten vaknat sista gången för ikväll. Så då är det väl dags att gå och lägga sig, så jag får sova några timmar till innan det är dags att bli väckt igen :))
Så godnatt på er, från en som förmodligen kommer vakna i morgon och återigen glömt att  hon inte längre är 20... :))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar