fredag 12 augusti 2011

Fler såna shoppingturer tack!!!

Sambon åkte på jobb igen i morse och vad passar då bättre än att åka ut på shopping?? När katten är borta.... :)))
"Plågade" upp min tonårs-trötte son ur sängen klockan 10, för vem vill vara ute i värsta "måste-handla-på-fredagseftermiddag" hysterin och trängas??? Alvin var kanske inte särskilt nöjd över mitt påhitt, men då det var åt honom det skulle handlas, så hade han ju inget annat val än att följa!!
Och vilken shopping det blev!! Började på Intersport, för snart börjar innebandyträningarna och då behövs nya skor och även lämpliga kläder att träna i. Och här började dagens fyndande: Skorna som Alvin ville ha var sänkta och kostade 300:- (tack för det!!), sen hittade han ett set med funktions t-shirt och shorts som egentligen skulle ha kostat 500:-, men som nu kostade 290:-!!
Vidare till H&M där Alvin hade spanat in några saker han ville ha. Kommer till kassan, drar mitt H&M kort och det visar sig att det är 10 % på hela sortimentet för medlemmar!! Kanske inte några stora summor, men alltid nåt!!
Sen till det större inköpet: Alvin har sparat att tag till en ny cykel och han är väldigt bestämd vad han vill ha kan jag lova!! Han har sett flera på internet som kostat mellan 6000 och 7500. Jag har frågat om vi inte skulle kunna åka och kolla på någon av cykelaffärerna här i Karlstad, men har har varit arg och sagt att där finns minsann ingenting han vill ha!!!! Men efter tillräckligt mycket tjat från "den jobbiga mamman", så gav han upp och vi åkte till den största av cykelaffärerna i stan! (Skam den som ger sig...) Jag lät honom gå in själv och efter ungefär fem minuter så kommer han ut med ett brett leende och säger: "Nu har jag köpt cykel!!" Han som inte skulle hitta nåt han ville ha, hade gjort precis det och dessutom var den på rea och kostade 3500:-. "Lite" skillnad som dom han tittat på innan!! Så nu blev det istället pengar över till annat och det gjorde förstås inget!!
Men än var det inte riktigt slut på fyndandet! Vi hade lovat att Alvin skulle få en ny cykelhjälm i födelsedagspresent, men han skulle få kolla ut en själv. (Vi har inte riktig samma tycke om vad som är snyggt och inte förstår ni...) Och han hittade även en sån i den här cykelbutiken, som dessutom var på halva priset!!
Tja, vad säger man??!! Åkte ut för att handla en massa "måste-saker" och det var sänkt pris på varenda en av dom.... kan man ha mer flyt??? Jag känner mig nöjd i allafall!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar