torsdag 18 augusti 2011

Födelsedagsfunderingar.....

Tja, vad kan man säga mer än att åren går!! Har lyckats fylla dom med båda bra och dåliga saker och hur krokig än vägen varit emellanåt, så sitter jag här idag och känner mig ganska tillfreds med livet!! Men, sen kommer det där "men:et".... När jag funderar hur jag ska ställa mig till saker och ting... Och nu kanske jag kommer att vara lite kryptisk, men jag kan inte säga mer än så här just nu! Framförallt för att jag inte vet mer i skrivande stund!

För hur ska man göra, när det finns en önskan bland ens närmaste, en önskan som inte alls överensstämmer med min egen???? Jag kan avslöja såpass mycket; att jag är totalt nedröstad i frågan av grabbarna i hushållet. (Julia har ju förstås ingen åsikt.... tyvärr!!! Kanske hade hon stått på min sida??) Ska jag ställa mig på tvären, tänka på mina egna intressen och försöka styra allt min väg?? Eller ska jag göra det som övriga kanske mår bäst av och skulle uppskatta?? Visst skulle det kanske gagna familjen på flera sätt, men till vilket pris???? Åh, som ni kanske märker, så befinner jag mig vid en "dead end". Kommer inte längre... än. Får ta en dag i taget, så löser sig säkert allt till slut. Det brukar göra det....

I övrigt så har jag verkligen kunnat njuta av min födelsedag, för vem kan göra annat när sommaren återvänder för en dag??!! Synd bara att det verkar ha varit ytterst tillfälligt, för till helgen verkar det vara våtdräkt och cyklop på som gäller :( Det positiva med det är att jag kanske äntligen lyckas få ändan ur vagnen och dra igång en del projekt som jag har på gång här hemma!! Vi får se!!

Har en liten fröken här hemma som äntligen knäckt "gå-koden" och nu vill hon aldrig sluta knata runt!! Fram och tillbaka, fram och tillbaka går det hela dagarna och hon är verkligen superlycklig över att ha kommit upp på två ben!! Mammas lilla älskling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar