onsdag 10 augusti 2011

Dagen började underbart: Julia vaknade vid 6.30, men det var inget "ta-upp-mig-gnäll". Istället var det välling som gällde och hon tog flaskan, åt, somnade om och vaknade inte förrän 8.45. HURRAAAAA!! Vad jag behövde den sovmorgonen!!

Skuttade glatt ur sängen och gick upp och fixade frukost. Sen gick jag ut i regnet och plockade lite hallon. Vi skulle ju få besök och jag hade förstås inte tänkt på att det vore på sin plats att bjuda på fika. Så det var bara att slänga ihop en plåt med bärmuffins :) Och precis då Tilda och hennes familj kom, så var muffinsen klara och det kan man väl kalla timing??!!

Julia tycker det är jätteroligt att träffa andra barn.... så länge dom inte ska leka med nån av hennes saker. Eller Gud förbjude; vill prova hennes skor!!!! Så länge Tilda "bara" lånade grejer, så var inte protesterna alltför högljudda. Men när hon tog Julias skor och försökte sätta dom på fötterna, kom krokodiltårarna :)) Det är inte lätt att vara så liten och redan så skotokig!!

Lika tokig som Julia är i skor, är Tilda i väskor :)) Vilken tur att jag har ett gäng gamla liggandes i garderoben som hon fick låna!!

En riktig innebrud har förstås egen mobil också.... Nejdå, inte riktigt sant. Hon hade "lånat" sin mammas!!


Eftermiddagen ägnades åt att fortsätta pricka av listan på allt som ska göras innan Timmy drar på Nordsjön igen på fredag. Bland annat var vi på barnvagnsaffären och lämnade in vår vagn. Suffletten har gett upp och åker ner av sig själv när vi åker på ojämnt underlag :( Trist, men det skulle visst vara snabbt ordnat och det var ju skönt!! Har förresten för mig att jag hört eller sett nånstans att Emmaljunga brukar ha krångel med sina suffletter... Eller har jag drömt det kanske???!!

Om morgonen var underbar, så var kvällens middag minst lika underbar: Nämligen sushi från Happy Kitchen!!! Mmmmm, jag njöt av varje tugga :)

Nu blir det filmkväll med massor av godis, popcorn och läsk. Figuren får jag tänka på nån annan dag :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar