tisdag 26 juli 2011

Vackert väder!!

Vilken sommar det blev igen!!! Synd bara att jag får lov att njuta av finvädret genom ett fönster på kliniken.... Men det ser ut att hålla i sig resten av veckan och då skulle det betyda att jag får njuta av solen i tre dagar i allafall!!
Kliniken ja, där har jag ju gjort min första dag idag sen april 2010. Och jag har varit ordentligt nervös!! Det känns ju spännande att "kastas in i hetluften" direkt och börja med tre operationsdagar på raken... Men idag har det faktiskt gått alldeles lysande och det bådar gott, för dagarna med laserbehandling brukar vara värst. Så nu har jag överlevt det och då bör onsdag och torsdag gå av bara farten!!
Det blev även ett återbud idag och då passade optikern på att kolla om jag är behandlingsbar, det vill säga om jag skulle kunna göra en laserbehandling för att slippa glasögon och linser... Och det är jag!! Tyvärr ligger jag på gränsen mellan de två behandlingstyperna och en mer noggrann undersökning vid ett senare tillfälle får visa vilken som skulle passa mig bäst. Jag håller förstås tummarna för den "snälla varianten".... Men skulle det inte bli så, då får jag väl ta mig en funderare på om jag skulle kunna stå ut även med den "elakare".... Om jag ska behandla mig överhuvudtaget, jag vet ju faktiskt inte ens det!! Vi får se, vi får se. Men nog vore det skönt att inte behöva krångla med linserna varje dag!!
Nehej, nu har jag varit vaken sen fem i morse och gjort ett arbetspass på 10 1/2 timme, så nu är det väl dags att krypa ner om jag ska orka med två hektiska dagar till. Godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar