fredag 1 juli 2011

Efter regn kommer solsken, såklart!!

Så vet jag ju att det är, men just idag hade jag inte förväntat mig så mycket sol. Kollade in prognosen igår och den lovade väl i princip bara regn idag??!! Så vilken bonus det blev då det sprack upp och solen dök upp igen här på eftermiddagen, ME LIKE!! Passade förstås på att gå ut och ta en promenad i finvädret och till och med Julia var nöjd hela turen, vilket VERKLIGEN hör till ovanligheterna!! Hon är nämligen inte särskilt förtjust i att åka vagn, för hon måste ju sitta fast och DET gillas INTE!! Hon är heller inte ett sånt där barn som kan sova i evigheter ute i vagnen (till min stora sorg, för barn brukar ju sova så gott ute i friska luften), det är till och med sällan hon somnar i vagnen överhuvudtaget och skulle hon somna, så vaknar hon direkt det slutar rulla... Vilken rackarunge :))
Har pratat med Alvin idag och han verkar ha det toppen på lägret. Igår hade han tydligen fått både tre regnbågar och tre fina abborrar och det är ju inte fy skam!! Annars har det varit si och så med just fångsten för hans del, men han trivs ändå och har kul tillsammans med likasinnade och det är väl huvudsaken!! 
Om det blir hyfsat väder och L och A är hemma, så bär det nog iväg och kolla på ett snart tre veckor gammalt shettisföl nån dag under helgen. Det ska tydligen vara en riktig buse redan :) Jag laddar kameran och lovar en och annan bild av den lilla bebisen.... om jag lyckas fånga vilden på bild vill säga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar