tisdag 19 juli 2011

Besök från Tyskland!!

Tja, dagarna susar förbi i ett ohyggligt tempo måste jag säga!! Men det vore ju värre om jag tyckte att dagarna vore oändligt långa, för det skulle ju betyda att jag hade ett väldigt tråkigt liv :)
I fredags kom Jochen och Janina från Tyskland på besök. Jochen har läst i Karlstad och då en av mina studiekamrater var hans fadder, så lärde vi känna varandra. En helg åkte han med upp till Malung och där bodde han på vandrarhem och utforskade omgivningarna. Så nu när han skulle visa sin fru (som dessutom var gravid i 18 veckan) Sverige, så ville dom gärna komma på besök och det var förstås roligt!! Först bodde dom hos oss i Karlstad och sen kommer vi träffas uppe i Malung också. Och jag tror att dom var väldigt nöjda med att få låna en av våra gäststugor ett par nätter... Första natten sov dom i tält i Varberg och regnet hade öst ner hela natten och det hade regnat in :( Så hos oss fick tältet stå och torka i garaget och dom fick sova torrt!!

Jochen och Janina myser i lillstugan


Vi erbjöd dom att sova i vårt gästrum inne i huset istället, men
den lilla röda stugan med vita knutar smällde visst högre :)

Julia charmade förstås våra gäster och visade upp hela sitt galleri
med vackra miner :))

Fredagen var ju också den stora dagen, det vill säga när älsklingen kom hem efter två veckor på sjön. HEEEEELT underbart!! Som jag hade längtat <3
Lördagen blev en dag i shoppingens tecken och jag tror det var längesen vi kom hem med så många kassar :) Älsklingen tror jag bytte ut halva sin garderob + att han köpte en ny mobil. Själv lyckades jag hitta ett par jeans på rean som satt som gjutna, helt underbart så här efter graviditeten!! (Det ser till och med ut som jag har lite rumpa när jag har dom på, det ni!!)
Kvällen ägnades åt sällskapsspel och grillning och det blev sent innan vi stupade i säng.
Söndag reste våra tyska gäster vidare och vi packade för att åka till Malung och årets begivenhet där, nämligen Dansbandsveckan!! Rapport därifrån kommer i nåt senare inlägg!!

1 kommentar:

  1. Så är det! :-) Tack så jätte mycket säger Janina och Jochen! Hälsningar från Tyskland!

    SvaraRadera