söndag 24 juli 2011

Dansbandveckan!!

Vecka 29 varje år lever lilla Malung upp och det är fest i dagarna sju. Nu hör ju inte den här familjen till skaran som uppskattar dansband eller som gärna dansar. Men allt annat kring Dansbandsveckan är ju hur kul som helst!! Bilutställning, crossuppvisning, en massa god mat och framförallt; öltältet!! Det är ju där det händer, det är där "alla" träffas och det är där det kan dyka upp vänner som man inte sett på huuur många år som helst!!
I år slog veckan alla rekord och jag själv slog också till med ett rekord, jag var nämligen ute på "kalas" tre dagar!! Säkert nån som tycker det är en smärre katastrof och tycker att småbarnsföräldrar ska vara hemma med sina barn. Men det kan jag säga att det struntar jag fullständigt i!!!! Jag är hemma så mycket med Julia annars, så dom här tre dagarna var jag verkligen värd. Och så roligt som jag hade sen då??!! Jag kommer kunna leva på det här läääänge!! Och det roliga var att det blev liksom bara bättre och bättre: Måndagen var en toppenkväll, onsdagen hade vi ännu roligare och lördagen blev verligen en grande finale!! Sista kvällen tog vi oss till och med upp till Orrskogen och hör och häpna; vi intog också dansgolvet för en "styrdans"!! Om vi blivit inbitna fans nu då? Nja, knappast.... men vi var där i allafall!!
Idag är vi trötta men nöjda och nu gäller det att ladda batterierna för att jobba några dagar under två veckor!! Ska bli rikigt skönt faktiskt!!

2 kommentarer: