måndag 25 juli 2011

Skördetid!!!

Det börjar bli dags att ta reda på det som finns i skogen och trädgården om vi vill kunna njuta av härligheterna även under vintern!! Och som det gror och växer!! Våra hallonbuskar har nog aldrig varit så fulla av bär och dessutom väldigt fina med lite mask!! Vinbärsbuskarna är likadana, så nu ska här kokas vinbärsjuice!! Har ni testat det, en juice på både blad och bär?? Om inte, så har ni missat nåt, för den är helt underbar och dessutom förstås också fullproppad med nyttiga c-vitaminer!! Kan publicera receptet i ett senare inlägg och jag lovar att det kan inte bli mycket enklare!! Har man sen ingenstans att förvara den, så kan man hälla upp den i Pet-flaskor och stoppa i frysen!
I tidningarna har det stått att vi har ett riktigt svamp-år i år och jag kan inte annat än att hålla med. Har besökt "våra" svampställen och där har aldrig varit så mycket kantareller någongång = UNDERBART!!
Massor av hallon och det finns inte en chans att jag kommer "tömma" alla våra buskar, så hör av er om ni är sugna :)

Mmmmm, säger Julia när hon får smaka på godsakerna!!

Gula hallon??!! Jag ska erkänna att jag inte visste att det fanns förrän jag upptäckte dessa buskar på våran gård!!
Som ni ser så skulle jag inte alls ha tid att jobba just nu, men jag kommer nog hinna med både och!! Dessutom har jag ju sambon hemma tre veckor till och han ska ju också hållas sysselsatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar