torsdag 14 juli 2011

"Efter-bilden"

Jag lovade ju att visa resultat efter besöket hos frissan och det var inte det lättaste!! Det är svårt att se nån större skillnad på korten jag försökt fastna på... För det har blivit skillnad och jag känner mig riktigt nöjd!! Men på det här tror jag väl att det märks att jag blivit ljusare idag:

Det tog tre timmar, men det visste jag ju redan innan. Sen hade jag dessutom en riktigt bra frisör, så tiden gick riktigt fort!! Dit kommer jag nog att gå tillbaka och det känns skönt att äntligen ha hittat en frisör i Karlstad som jag "klickar" med. För jag har gått på många nitar på vägen dit :(
Efter klippningen "vallade" jag runt på brorsan och hans kompis. De var i stan för att kolla om de eventuellt kunde göra en behandling och slippa sina glasögon, men tyvärr blev det nobben för båda två :( Besvikelsen var förstås stor, eftersom båda var så inne på att göra det. Efter beskedet så tror jag faktiskt att båda tröstshoppade, för dom åkte hem till Dalarna igen med en hel del kassar i bagaget :)
Jag har även varit på BVC med Julia. Vid 10-månaderskollen så följde hon inte längre sin viktkurva och de ville ha dit oss nu igen för vägning.... Och tyvärr hade det inte hänt mycket på vågen :( Hon äter ordentligt.... MEN: Hur ska nåt kunna fastna på ett bustroll som ALDRIG kan vara still?? När hon är vaken så går det ju i "hundrasjutti" hela tiden och då förbrukas ju faktiskt en del energi!! Läkaren var av samma uppfattning som jag, men ville ändå kolla henne en extra gång i slutet av augusti. Och det känns ju tryggt att ha henne under "uppsikt", men vi har ju en son som aldrig lagt på sig ett onödigt hekto, så varför skulle då den här damen göra det??
Det har som synes varit en hektisk dag och jag känner att det ska bli skönt att snart få krypa ner mellan lakanen!
PS. Måste förstås skicka ett stort tack till "Mommo" som tog sig tid att åka hit bara över dagen så att jag kunde gå till frissan!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar