lördag 2 juli 2011

Jag borde förstås inte bry mig....

Men ändå ligger det där och gnager och gnager... Och vad är det då jag inte kan sluta fundera på?! Jo, en av mina vänner på FB publicerar gärna inlägg i stil med; "varför kan inte föräldrar lämna sina ungar hemma då dom handlar", "jag hatar skrikiga ungar i mataffären" eller "förbjud ungar på Ica". Behöver jag tillägga att hon inte har några egna barn?! Den dagen hon får egna kommer hon nog att få äta upp sina ord, HOPPAS JAG I ALLAFALL!! Tror hon verkligen att jag tycker det är roligt att åka och handla med ett barn som skriker i falsett och hörs över hela affären? För det är verkligen inte roligt!!! Såna gånger ser jag till att bara handla det som jag verkligen behöver och sen skyndar jag mig ut.... dyngsvettig!! Ibland vet jag redan innan jag åker att det inte kommer bli någon rolig tur till affären, men även om jag skulle vilja, så är det faktiskt två veckor emellanåt då jag helt enkelt inte har någon möjlighet att lämna henne hemma. Naturligtvis försöker jag åka på "bra tider", det vill säga när hon är mätt och pigg. Men det är inte alltid jag kan åka vid dessa tillfällen och då är det bara att bita i det sura äpplet och åka ut ändå!! Och sen finns det ju vissa dagar då de små liven inte tycker nåt är bra och således skriker mer eller mindre hela dagen. Och då kan jag tänka så här: "Hon" (på FB och säkert många gnällspikar med henne) behöver stå ut med skriket i vad då, en halvtimme kanske, då hon befinner sig i samma affär som oss. Men JAG får stå ut hela dagen och ibland hela natten då det är riktigt illa. Så vad har hon att gnälla över??
Hmmmmm, tänk... nu känns det genast mycket bättre, bara jag fick gnälla lite jag också!! Och förresten, jag funderar på att tipsa henne om till exempel Linas Matkasse, för då behöver hon ju inte åka till i affären och handla och tvingas höra hur barn (vår och då även hennes framtid) skriker! :))

1 kommentar:

  1. Om den där människan skulle veta vad vi genomlider när barnen börjar skrika i affären! Planeringen innan, man kanske glömmer mutorna (rånen), byte av bajsblöja mitt i shoppingen, svetten som sprutar, stressen, alla varor manglömmer! Idioti att klaga på oss!!! Det är VI som ska klaga! På alla som gladeligen står kvar mitt i vägen trots att de ser oss, suckar och himlar med ögonen när vi vi förbi! Gaaahh!!!:)

    Kram!!!!:)

    SvaraRadera