onsdag 6 juli 2011

Förkyld!!

Förra gången Timmy var borta, så slog jag ju till med magsjuka som däckade mig totalt. Och nu är han ju på jobb igen och då är det väl bäst att passa på att bli sjuk igen va?! Har åkt på en sån dunderförkylning, så jag kan inte minnas när jag var så här "igengrodd" sist. Halsen svider och kliar, hostan kommer som ett brev på posten så snart jag lägger mig ner, värken i bihålorna gör att det känns som om ögonen ska ploppa ur och det är ett konstant flöde ur "kranen". Jippi.... eller inte kanske. Jaja.... under de här tre dagarna har det bara blivit värre, så nu måste jag ju hoppas att det tänker vända snart och gå mot det bättre :) Jag har gått lös på snuvan med alla möjliga huskurer (kan man blanda för många tror ni??!!) och det borde väl ge utdelning till slut!!
Av förklarliga skäl, så förstår ni kanske att det inte hänt så vansinnigt mycket sen det senaste inlägget.. I söndags hämtade jag hem min pepparkaka, nej jag menar son, från fiskelägret. Det var en mycket nöjd och mycket trött grabb jag hade med mig i bilen hem :)) Jag hade förväntat mig att han skulle dyka till den älskade datorn som han inte sett på närmare en vecka, men då vi burit in all packning från bilen, så kommer istället ett oväntat "Jag går och lägger mig en stund"!! Och sov gjorde han, i nästan fem timmar!! Frisk luft dagarna i ända och tissel och tassel halva nätterna hade tagit ut sin rätt. Men på måndag var det full fart igen och jag har knappt sett skymten av honom sen dess!! Det gäller att utnyttja sommarlovet till fullo!!
Julia utvecklas i ett rasande tempo: Idag släppte hon taget om bordsbenet hon höll i och tog ett par stapplande steg mot stolen som stod "lagom långt bort". Spännande!!!!! :)) En annan populär syssla, är att göra miner. Hon gör dom när hon är glad, när hon äter nåt gott, när hon är arg.... ja, mest hela tiden alltså :)) Och här bjuder jag på ett gäng bilder på en del av lilla frökens mer eller mindre snygga sådana:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar