söndag 31 juli 2011

Raggarbruden???!!!

Då har vi blivit med "raggarbil" då!! Timmy har suktat lääänge, säkert tio år eller mer, efter en amerikanare. Men han har inte kommit längre än till själva suktandet, förrän nu då. Han har ju vetat vad han ville ha, men det har inte varit så lätt att hitta. Men "den som väntar på nåt gott", som det så vackert heter. Och nu har han drömbilen i sin ägo!!

Dodge Challenger R/T - 70
(Färgen heter "crazy plum" och jag
gillar den verkligen!!)

400 Hk och mullrar på bra :)
"Pärlan"


Själv har jag kanske inte känt mig riktigt hemma då jag åkt raggarbil, men den här tycker till och med jag är så snygg att jag gärna tar en tur!! Och i lördags blev den ordentlig sådan då jag, Timmy och Alvin var till Rättvik på Classic Car Week och "cruisade".

Alvin speglar sig i kromet :))


Så har jag då blivit en raggarbrud?! Hm, nja... vet inte riktigt vad jag ska svara. Men när jag ser på mig själv så tycker jag inte riktigt att jag platsar i den kategorin, även om jag uppskattar att åka i/köra en snygg bil!!
Nästa år dock, lördag i vecka 30, DÅ kommer jag vara raggarbrud. (Om allt går enligt planerna vill säga) Tanken är att vi är ett gäng tjejer som lägger beslag på bilen och åker CCC´s "tjejrally". Och för att få vara med, så måste man bära kläder som är tidsenliga och matchar bilen!! Har sett ett program därifrån nångång och det verkade riktigt häftigt. Så nu går vi "all in" med kläder, skor, accessoarer, frisyr, smink... ja allt ska vara perfekt :)) Det blir förhoppningsvis en rolig och minnesvärd dag! Den som lever får se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar