söndag 20 november 2011

Oväntad energi!!

Jag är absolut inte någon morgonmänniska. Att gå upp tidigt för att städa, baka eller göra nåt annat "nyttigt", det finns inte i min värld. Nej, jag stannar hellre uppe halva natten om jag vill få något gjort. MEN, idag chockade jag både mig själv och övriga familjemedlemmar!! Fick ett ryck och slängde ihop en deg, så att vi skulle få färskt bröd till frukost!! Och det blev riktigt lyckat och vi fick en mysig söndagsfrukost tillsammans. Som grädden på moset, så njöt vi av hemgjord fläder och hallonmarmelad som pålägg. En gåva som vi spar på och bara tar fram vid speciella tillfällen. Så idag skickar vi en tacksamhetens tanke till vår tyska vän Lydia, som gjort dessa härligheter och som dessutom ville dela med sig till oss!!

Vår vän Lydia. En bild från en underbart bröllop på en fantastisk brud,
som också gör fantastisk marmelad!!


En bra start på morgonen ja, men nu skulle jag helst vilja gå och dra täcket över huvudet och stanna där tills det här urtråkiga vädret ger sig. Är gruvligt trött på regn och dimma nu kan jag lova!! Men, sånt väder kanske tillåter att man sätter sig i soffan och kollar på en film??!! Så får det bli! Ha en bra söndag alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar